14 December 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Alle trends en innovaties centraal op het Innovation & TrendLAB

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Alle trends en innovaties centraal op het Innovation & TrendLAB

HORECAVA 2018 - Bezoekers krijgen een voorproefje van de toekomst in de horecabranche. Het Innovation & TrendLAB is dit jaar groter dan ooit met veel innovaties in de praktijk. Vier actuele thema’s staan centraal.

De vier trends zijn recyclen, een horecazaak rondom één product, de nieuwste technologieën en flexibele locaties die voor zowel horeca als werk worden gebruikt. Horeca-ondernemers kunnen in dit gedeelte vooral veel zien, proeven en beleven, in het AdviesLAB krijgen ze advies op maat.

Technologie creëert snelheid en rust
Stobag laat zien hoe technologie producten sneller bij de horecaondernemers breng. Dit bedrijf verkoopt zon- en weerbeschermingsoplossingen aan de hand van virtual reality. Zo hoeven horecaondernemers niet meer naar een showroom, maar komen de producten naar hun zaak. Index Systems toont hoe technologie rust in de keuken kan brengen dankzij de eerste digitale keukenhub Annoncer. Onder andere in sterrenrestaurant De Librije vervangt deze digitale oplossing al de ouderwetse bonnen.

Circulariteit: van apparatuur tot de laatste etensrest
Meiko laat circulariteit in optima forma zien met de WasteStar; een machine die etensresten en keukenafval, inclusief botten, mosselschelpen en schalen van schaaldieren verwerkt tot een waardevol substraat. Dit wordt uiteindelijk duurzaam gebruikt voor biogas-, waterzuiverings- of composteerinstallaties. In diverse horecaconcepten op het LAB staat de nieuwste koel- en warmtetechniek van Ake-Ideal Nordcap. Het bedrijf licht toe hoe het als leverancier altijd eigenaar van apparatuur blijft. Wanneer de levensduur is bereikt, haalt Ake-Ideal de apparatuur op bij de ondernemer om deze vervolgens zo veel mogelijk te recyclen.

Onderscheidend vermogen door sterke identiteit en branding

Maxivers LAB brengt in de praktijk hoe zij met hun totale foodconcept innovatieve ondernemers als Urban Salad ondersteunen. Ook Vrumona werkt samen met een jonge innovatiepartij. In de cocktailbar ontwikkelen zij smaaksensaties, waarbij oude en nieuwe merken elkaar versterken. Maison Cart D’or is een samenwerking tussen pastry-chef Yannick Tranchant en Carte D’Or ijs. Op het LAB demonstreren zij hoe je een eigen identiteit bouwt tot op dessertniveau. Bezoekers kunnen hier ook zelf aan de slag.

Third places: De nieuwe plek naast thuis en kantoor
Mensen eten, werken, genieten, ontmoeten en ontspannen waar en wanneer dit past. Afgekaderde momenten, zoals werktijden, lunchtijd en vrije tijd, verdwijnen en daardoor ook afgebakende plekken, zoals thuis en werk. Zo ontstaan third places waarvoor Heineken de Blade introduceert.
Generatie X, Y en Z zijn dol op ontbijt, de hele dag door. De All Day Breakfast bar van Arla laat zien hoe met nieuwe producten en combinaties kan worden ingespeeld op deze consumentenbehoefte.

Bron: Out.Of.Home Shops