23 Juli 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Coca-Cola gaat land door met festival Trek

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

In de witte kas serveert Coca-Cola haar Chaudfontaine met diverse kruiden.

Coca-Cola gaat land door met festival Trek

ROTTERDAM – Het festivalseizoen is weer van start gegaan. Naast de vele muziekfeesten zijn de foodfestivals sinds enkele jaren ook niet meer weg te denken. Een van de voorlopers op dit gebied is Trek, die sinds vorige week weer door het land toert.

Met ouderwetse kermisattracties, een podium voor bandjes en een gemeentehuis waar getrouwd kan worden is festival Trek veel meer dan enkel een foodfestival. Toch vormen de foodtrucks nog steeds het hart van het ‘dorp’. Van tortilla’s tot halve kippen en van gegrilde groenten tot sushi, de bezoeker vindt altijd iets wat hij lekker vindt. Om ook de dorstige festivalganger te kunnen voorzien van een non-alcoholisch drankje is Trek een samenwerking gestart met Coca-Cola. De frisdrankaanbieder heeft speciaal voor de gelegenheid twee eigen concepten ontworpen die met het festival het land rondreizen.

Verhaal
In het midden van het festivalterrein staat een opvallende witte ‘kas’. Vanuit deze ‘Greenhouse’ verkoopt Coca-Cola haar watermerk Chaudfontaine. “We linken onze waters aan een eetmoment. We leggen de gasten uit welke Chaudfontaine Fusion het beste bij zijn gerecht past en zij kunnen er zelf ook nog smaak aan toevoegen door kruiden te knippen van een van de plantjes en deze in het water te doen”, zegt Thijs de Vos, senior manager shopper marketing bij Coca-Cola European Partners. Coca-Cola ziet het foodtruckfestival als een mooie samenwerking om meer te kunnen vertellen over haar merken. “De bezoekers die hier komen hebben de tijd. Je kunt ze echt nog wat uitleggen en daar staan de gasten ook voor open. Op een gemiddeld muziekfestival is dat heel anders, daar draait het meer om snelheid.” Naast de waterbar heeft Coca-Cola ook een ouderwetse truck op het festival staan met de naam SodaBar. Van hieruit verkoopt Coca-Cola verschillende soda’s die gecombineerd kunnen worden en waarbij de garnering en de serve een belangrijke rol spelen. Denk aan variaties met FÏNLEY Mojito of Sprite Cranberry.

‘Merkloos’
Trek werkt samen met een paar A-merkfabrikanten waaronder Grolsch en Coca-Cola. Verder zijn het onafhankelijke foodtrucks. Er is bewust voor gekozen om de merken van Coca-Cola niet heel groot op de concepten te zetten. “Dat past niet bij het festival en dat willen we zelf ook niet”, zegt De Vos, “De bezoeker van zo’n festival zit daar ook helemaal niet op te wachten. Als die zien dat het een sterke commerciële boodschap is, laten ze het links liggen. We hebben daar duidelijke afspraken over gemaakt met de organisatie van Trek en zijn middels een co-creatie tot passende concepten gekomen.”

Agenda
Festival Trek is de hele zomer te bezoeken in verschillende steden in Nederland. Dit weekend staan de foodtrucks in Maastricht gevolgd door Nijmegen, Utrecht, Eindhoven, Enschede, Den Bosch, Amsterdam en Den Haag.

Bron: Out.of.Home Shops