22 September 2018
Home > Nieuws > Algemeen > Deliveroo gaat gebruik van plastic aanpakken

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Deliveroo gaat gebruik van plastic aanpakken

AMSTERDAM- Deliveroo zet zich in om het gebruik van plastic verpakkingen voor bezorgmaaltijden te verminderen. Het bedrijf helpt aangesloten restaurants wereldwijd met het aanbieden van duurzame verpakkingen.

Voor het einde van het jaar wil Deliveroo dat alle restaurants die bij de bezorgservice aangesloten zijn, de mogelijkheid hebben om duurzame verpakkingen aan te bieden aan hun klanten.

Rietjes
Om te beginnen worden er 100.000 gratis milieuvriendelijke rietjes uitgedeeld aan Nederlandse restaurants. Wereldwijd worden er 1 miljoen milieuvriendelijke rietjes verstrekt. Restaurants die aangesloten zijn bij de bezorgservice van Deliveroo kunnen de rietjes aanvragen. De rietjes zijn biologisch afbreekbaar en moeten restaurants gaan aanmoedigen om meer milieuvriendelijk materiaal uit te proberen en richting duurzame productie te groeien.

Daarnaast gaat Deliveroo milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal zonder plastic beschikbaar stellen aan alle restaurants die bij de bezorgservice aangesloten zijn over de hele wereld. Zo wil het bedrijf haar partnerrestaurants helpen met het maken van milieuvriendelijke keuzes. Nog voor 2019 zullen er biologisch afbreekbare, composteerbare en recyclebare verpakkingen op de markt worden gebracht. Dit is in navolging op het openen van een winkel met duurzame verpakkingen in Londen.

Kwaliteit
Deliveroo gaat samenwerken met fabrikanten om innovatieve, duurzame verpakkingen te ontwikkelen die speciaal zijn toegespitst op het vervoeren van maaltijden. De verpakkingen gaan ervoor zorgen dat de kwaliteit van het eten wordt gewaarborgd en ondertussen wordt bijgedragen aan het behalen van milieudoelstellingen.

“Wij zijn vastberaden om bij te dragen aan de vermindering van het gebruik van plastic in de samenleving en willen tastbare veranderingen teweegbrengen”, aldus Mathieu van Lophem, general manager Benelux bij Deliveroo. 

Bron: Out.of.Home Shops