19 Oktober 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Gastvrij Rotterdam breekt opnieuw records

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

In de gigantische stand van Bidfood was het constant een gekkenhuis.

Er werden tal van demonstraties gehouden.

De gastvrouw van Oma Bobs serveerde de Pekingeend bitterbal en de Oma Bobs Artisanale kaas kroket.

Lantmännen Unibake liet de bezoekers proeven van de premium croissants.

Gastvrij Rotterdam breekt opnieuw records

ROTTERDAM - Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een uitermate succesvolle 5e editie waarin opnieuw tal van records zijn gebroken.

Met 400 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen en demonstraties konden de bijna 13.000 bezoekers zich drie dagen lang in Rotterdam Ahoy oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. Volgens de organisatie was de kwaliteit van het ruime aanbod opnieuw hoger en tevens een goede afspiegeling van de weer op volle toeren draaiende horecabranche.

Meer bezoekers
Het aantal bezoekers overtrof eerdere edities, alsook het aantal vierkante meters beursoppervlakte. Het jubilerende Gastvrij Rotterdam presenteerde talrijke themapleinen en een hoogwaardig programma verspreid over drie beursdagen waarin meerdere sterrenchefs acte de présence gaven. Ook kende de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven en finales, zoals het pop-up restaurant van The Harbour Club, de uitreiking van de AD Gouden Pollepels, een Belgisch Paviljoen, het gecombineerde paviljoen Wine & Fine Food met dit jaar The Wine & Food Association als partner en de Nederlandse Finale van de prestigieuze Bocuse d’Or.

Voor iedereen leuk
Voorzitter Bocuse d’Or Nederland Jonnie Boer, eigenaar en topkok van 3-sterren restaurant Librije: "De Bocuse d’Or is sinds twee  jaar hier op de beurs aanwezig en ik moet zeggen dat Gastvrij Rotterdam de ideale omgeving  is voor de Nederlandse finale. Hier lopen geïnteresseerde mensen rond, dus het is voor iedereen leuk. Goed ook dat het niet zo massaal is en dat er kwalitatief goede en afwisselende producten te vinden zijn.”

Hoogwaardig
Lucas Roskam Directeur CRM bij Bidfood: "Gastvrij Rotterdam is een kwalitatief hoogwaardige beurs, het midden- en hoog segment is goed vertegenwoordigd. Dat zorgt ervoor dat producenten hier alles uit de kast halen om de mooiste producten te laten zien. Niet alleen de bezoekersaantallen zijn goed, maar bovenal de kwaliteit. Er komen hier echt mensen die iets willen leren van de markt. Mooi om al vijf edities lang onderdeel te zijn van deze beurs.”

Gouden Pollepels
Culinair columnist Ronald Giphart reikte de AD Gouden Pollepels uit. Ook hij stak de loftrompet. "Rotterdam is culinair gezien in Nederland the place to be. Er is geen stad te bedenken waar zoveel gebeurt en geschreven wordt over eten.”

Relaties ontvangen
Paul van der Aart, regiodirecteur Zuid-Holland bij Heineken: "Wij mogen in deze markt veel horecabedrijven bedienen met onze merken en vinden het belangrijk om onze relaties goed te kunnen ontvangen. De set-up van Gastvrij Rotterdam is allesbehalve standaard en maakt de mensen daardoor nieuwsgierig. Een omgeving waarin we ons graag bevinden; kwalitatief hoogstaand, goede producten en aanbieders, veel gelegenheid tot netwerken, gezellig, eigenlijk gewoon zoals het hoort.”

Zesde editie
De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 17 tot en met woensdag 19 september 2018

Bron: Out of Home Shops