20 Juni 2018
Home > Nieuws > Algemeen > Nationale Week Zonder Vlees komt jaarlijks terug

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Initatiefnemer Isabel Boerman

Nationale Week Zonder Vlees komt jaarlijks terug

NIEUWVEEN- De eerste editie van De Nationale Week Zonder Vlees was zo’n groot succes dat het een jaarlijks terugkerende campagne gaat worden. Dat zegt initatiefnemer van de campagne, Isabel Boerman, in een persbericht.

De eerste editie van de campagne eindigde met 32.000 ingeschreven deelnemers. Boerman: “Dit is een veelbelovende start, vanaf hier kunnen we alleen maar verder groeien. We kunnen de wereld niet in één dag veranderen, maar ik geloof dat we echt een wezenlijk verschil hebben gemaakt deze week.”

Verkoop
De deelnemende vleesvervangersproducten hebben verschil gezien in de verkoopcijfers, zo blijkt uit het persbericht. Gert Jan Gombert, commercieel manager van Vivera spreekt van 500.000 verpakkingen meer dan tijdens een normale week. Ook Bram Nederlof, country manager NL van Garden Gourmet, laat weten dat er veel meer vegetarische producten verkocht zijn dan tijdens een reguliere promotie. Albert Heijn beaamt dit en laat weten dat ze veel positieve reacties van klanten hebben ontvangen. Ook de 139 deelnemende scholen konden rekenen op enthousiasme van hun leerlingen, evenals de bedrijfsrestaurants die met hun personeel deze week kozen voor een week zonder vlees.

Jaarlijks terugkerende campagne
De Nationale Week Zonder Vlees wordt een jaarlijks terugkerende campagne. Boerdam: “In maart 2019 zetten we deze koers voort. Ik wil de huidige partners bedanken voor hun inzet dit jaar en hoop dat zij en nog veel meer bedrijven zich geroepen voelen om de campagne volgend jaar weer te steunen.”

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops