18 September 2018
Home > Nieuws > Algemeen > Pathé breidt assortiment uit met verse producten

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Pathé breidt assortiment uit met verse producten

ROTTERDAM - Pathé de Kuip doet een test met het verkopen van gezonde producten. De verse producten zijn onlangs toegevoegd aan het assortiment.

“Veel van onze bezoekers vinden het prettig om iets te snacken tijdens een film. Popcorn en M&M’s zijn daar bekende voorbeelden van”, vertelt Hendrik ten Napel, manager Product & Format bij Pathé. “We merken dat steeds meer bezoekers geïnteresseerd zijn in gezonde alternatieven en dat dit extra omzetkansen met zich meebrengt.” Op dit moment wordt er alleen in Pathé de Kuip getest met de gezonde producten. Daar is eind vorig jaar een nieuw concept geopend onder de naam ‘Pathé Boulevard’.

Bewuste consument
“We bieden nu een veel breder assortiment met onder andere hummusdips, groente & fruit, noten en sushi”, aldus Ten Napel. Tot nu toe worden er volgens de manager een paar honderd van deze producten verkocht per week. “Het traditionele aanbod in de bioscoop bereikt vooral jongeren en mannen. De consument die wat bewuster is koopt dan vaak niets. Dit zijn toch vaak vrouwen. In de afgelopen jaren hebben we het gezondere aanbod al fors uitgebreid met bijvoorbeeld smaakwaters en fruit. Met deze toevoegingen bereiken we de bewustere consument steeds beter en verleiden we de traditionele consument tot het maken van betere keuzes.”

Omzet
Pathé heeft onder de loep genomen of de omzet ook daadwerkelijk stijgt met de uitbreiding van het assortiment. “Het unieke aan een bioscoop is dat je in een periode van een paar weken een totaal verschillende doelgroep binnen hebt. In week 1 is bijvoorbeeld Fast & Furious de grootste film en is 70 procent van de bezoekers een man tussen de 16 en 30 jaar. Twee weken later draait Soof 2 en is 70 procent van de bezoekers vrouw. In het verleden daalde de omzet scherp wanneer we die grote vrouwenfilms draaiden. Tegenwoordig is de omzet veel minder volatiel, omdat we een aanbod hebben dat voor alle doelgroepen relevant is”, aldus Ten Napel. De nieuwe producten staan in het midden van de shop gepresenteerd in een koeling.

Bron: Out.of.Home Shops