19 Juli 2018
Home > Nieuws > Algemeen > Patrick van Gils: ‘Als foodbedrijf moet je je vlijmscherp durven te positioneren’

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Patrick van Gils: ‘Als foodbedrijf moet je je vlijmscherp durven te positioneren’

ZAANDAM – Kort en bondig presenteren en pitchen. Iedereen wil het kunnen, maar het lukt maar weinig mensen. Patrick van Gils, die een achtergrond heeft als marketingcommunicatieman en woordvoerder bij McDonald’s, Studio 100 en Makro, doet niets liever. Hij brengt zijn passie ‘op het podium staan’ dagelijks in de praktijk. Veel foodbedrijven kunnen namelijk nog wel wat hulp gebruiken bij het positioneren van hun merk.

De drive om je te laten zien en horen en op een podium te staan begon voor Van Gils al op jonge leeftijd.. Al op zijn twaalfde startte Van Gils samen met vrienden een lokaal radiostation. Zijn passie: het ‘pitchen’ van iedere plaat: binnen de tijd van het intro, kort en krachtig en aanstekelijk de boodschap overbrengen. “We hadden amper geld voor platen. Dus stapten we af op de ondernemers in de regio. Voor 25 gulden in de week konden ze geen nee zeggen tegen een door ons ingesproken commercial. We schreven een pakkende tekst en spraken een reclameboodschap in op onze zender”, vertelt Van Gils. Na de illegale radio volgde de legale radio. “DJ worden, dat was echt mijn droom, maar dat beroep bestond toen nog niet echt, het was enkel plaatjes draaien in een tijd met weinig zenders. Het naar buiten treden ben ik echter blijven doen, zeker ook in mijn werk bij McDonald’s Nederland waar ik het marketing en communicatiemanagement dertien jaar op me nam.” Ook bij zijn werk voor Makro en Studio 100 bouwde hij sterke merken met korte en krachtige communicatie.

A-merk
Die boodschap geeft hij tegenwoordig ook mee vanuit zijn eigen bedrijf, TOPpresentaties. Na een reorganisatie bij Makro vier jaar geleden, koos Van Gils ervoor om zijn passie en droom te volgen en is voor zichzelf begonnen. Middels workshops, masterclasses en coaching leert Van Gils professionals om te presenteren en te pitchen zonder stress.

Lees het volledige interview met Patrick van Gils in de komende Out.of.Home Shops, die op 16 december verschijnt.Nog geen abonnement? Vraag het dan via deze link aan

Bron: Out.of.Home Shops