28 November 2014
Home > Nieuws > Algemeen > Repo: EuroCIS toont innovaties voor slimme klant

Repo: EuroCIS toont innovaties voor slimme klant

DÜSSELDORF - Camerasystemen die bezoekers en hun looproutes registreren, een bestelterminal met touchscreen en zelfscan met een smartphone . Op de retailtechnologiebeurs EuroCIS passseerden verschillende innovaties de revue met de focus op klantgemak en een slimme, zelfstandige shopper.

 Waar voorheen camerasystemen als beveiliging dienden, heeft softwareontwikkelaar Netavis een applicatie gebouwd die kan registreren hoeveel klanten er binnenkomen, welke routes in de winkel het meest gelopen worden en hoe lang de rij is bij de kassa. De software is zowel geschikt voor conveniencewinkels als voor supermarkten om beter te begrijpen hoe de klant zich beweegt in de winkel. Een ondernemer kan bijvoorbeeld een waarschuwing krijgen als de rij bij een kassa te lang is of inzien hoe lang klant gemiddeld in de winkel is.

Cashdro

Hoewel het aandeel pin-betalingen steeds verder groeit is een veilige geldstroom in de winkel nog steeds belangrijk. Het kassasysteem Cashdro van retailinrichter ICG Group is onder andere geschikt voor fastserviceformules en zorgt ervoor dat klanten altijd zelf de contanten in de kassagleuf doen en er direct wordt bijgehouden hoeveel wisselgeld er afgegeven kan worden. Ook kan het de rijen bij de kassa verkorten.

Bestelterminal

Technologiebedrijf NCR heeft een terminal ontwikkeld om het bestellen bij een delicounter of bakery sneller te laten verlopen. Op een touchscreen-scherm kan de klant een bestelling doen waarvan hij vervolgens een bonnetje krijgt. Met deze bon kan de bestelling opgehaald worden bij een ander punt in de zaak om rijen te voorkomen. Het is ook mogelijk om de bestelling te koppelen aan loyaliteit- of bezorgsysteem.

Zelfscan

Verschillende bedrijven presenteerden op de beurs de mogelijkheid om voor zelfscan de eigen mobiele telefoon te gebruiken. Zo ook Re-Vision, partnerbedrijf van Motorola, dat een applicatie heeft ontwikkeld waarmee shoppers producten kunnen scannen, een boodschappenlijstje samenstellen en informatie over aanbiedingen en acties ontvangen. De applicatie is op het moment nog in de testfase, in de tweede helft van 2012 wordt hier meer over bekend.

Bron: 

Introducties & Acties

Fruity Line lanceert nieuw groentesappen concept: I'm Veggie

OCHTEN - Voorlopend op de groeiende gezondheidstrends introduceert Fruity Line I’m Veggie,...

Depa komt met compleet lunchconcept

BEUNINGEN - Depa introduceert een nieuw lunchconcept, dat een complete range lunchverpakkingen voor...

Tork komt met nieuwe Natural dispenserservet

ZEIST - Onder het motto 'een bewuste keuze' introduceert Tork Xpressnap® Natural...