25 September 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Rubriek: Op de Zeepkist

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Rubriek: Op de Zeepkist

Iedere professional pitcht continu zichzelf en z’n bedrijf. Intern en extern. Maar hoe aansprekend en effectief is jouw pitch? En die van je medewerkers en collega’s? Wat vertel jij in 60”? Deze week de pitch van Jessica Tolboom, van Koffierevolutie

De 60” gaan nu in:

0-10
“Koffie! Ik heb een enorme passie voor koffie. En ik weet dat er naast mij ook heel veel mensen zijn thuis als hobbyisten of professioneel in horeca of in de detailhandel

10-20
die er net zo gepassioneerd over zijn. Alleen zij lopen vaak tegen een praktisch probleem aan.. Hoe kom je nou tot gedegen koffiekennis? Nou, bij mij!

20-30
Mijn naam is Jessica Tolboom en ik ben van Koffierevolutie. En Koffierevolutie is het platform waar je dus je koffiekennis kunt krijgen. Dat doe ik door middel van trainingen, zowel online, dus in je eigen tijd,

30-40
of live, of op locatie of bij mij in de trainingsruimte waarbij je dus je koffiekennis naar een hoger niveau kunt tillen. Daarnaast deel ik ook heel veel want

40-50
daar geloof ik enorm ik. Ik deel heel veel artikelen over het onderwerp die je gewoon gratis van mij kunt krijgen. Dus heb je aspiratie om barista te worden?

50-60
Wil je je personeel trainen? Wil je meer weten over koffie? Kijk dan eens op koffierevolutie.nl wat ik voor jou te bieden heb. Koffierevolutie; jouw koffie-avontuur begint hier!“

De eerste pitch van Jessica Tolboom, van Koffierevolutie, heeft de volgende Tops & Tips:

PITCH-TOP

  • Wat een ZEEP! Met Zin, Energie, Enthousiasme & Passie is dit verhaal verteld. Dat is de grote verschilmaker in een pitch!
  • Jessica benut de kracht van het stellen van vragen. Vragen verbinden, triggeren, maken de ander ‘wakker in z’n hoofd!
  • In deze pitch zet Jessica zichzelf en haar bedrijf  Koffierevolutie duidelijk een aantrekkelijk neer.

PITCH-TIP

  • Doseer de hoeveelheid informatie in 60”. We overschatten vaak hoeveel de ander aan info kan absorberen. Less = more. Kort = krachtig.
  • Wat zijn eigenlijk de 2 kernwoorden/waarden waar Koffierevolutie voor staat? Het blijkt: ‘bevlogen koffietrainingen’ te zijn. 2 woorden met uniciteit en duidelijkheid! Deze zou zij keer op keer in iedere pitch en contacmoment moeten laten terugkomen.
  • Als je iets wilt ‘verkopen’; verkoop dan eerst de pijn en daarna jouw medicijn. Wat is de pijn van de klanten? Die ontbrak in de eerste pitch..

Tussen de eerste en de tweede pitch heeft voor Jessica Tolboom slechts een kwartiertje gezeten. In die tijd heeft Jessica de gelegenheid gehad om te bepalen welke van bovenstaande tips hij concreet wil uitproberen en wil toepassen in zijn 2e pitch. Luister en kijk hier naar de 2e versie: https://youtu.be/7gmDyxv0n9g

Een kort, doelgericht praatje (‘pitchen’) maakt de ander duidelijk waar jij voor staat. Wat vertel je juist wel en wat niet? Niet alleen de ondernemer, manager of directeur van een bedrijf dient een goede pitch van zijn bedrijf paraat te hebben; ook iedere medewerker zou dit moeten beheersen. Iedere medewerker draagt met een goede pitch bij aan meer ‘brood op de plank’. Met een goede pitch zet iedere professional zichzelf en zijn bedrijf, binnen en buiten werktijd, steviger op de kaart. Dat leidt tot meer zelfvertrouwen, meer impact en meer verkopen.

Patrick van Gils is zelfstandig ondernemer en eigenaar van TOPpresentaties. Hij leert jou en je medewerkers en collega’s de geheimen van inspirerend en overtuigend spreken. Hij traint en coacht teams hoe je zowel jezelf, je bedrijf en je producten korter, krachtiger en kernachtiger kunt pitchen en presenteren, bijvoorbeeld naar je klanten, gesprekspartners, media en publiek. Als ex-marketingcommunicatieman en woordvoerder van o.a. McDonald’s weet hij hoe je duidelijk en vooral aantrekkelijk je verhaal kunt pitchen en presenteren. De meeste mensen vinden het knap lastig om het kort en krachtig te vertellen. Via inspirerende masterclasses, motiverende teamtrainingen en individuele coaching helpt hij ook jou en jouw team die stap te zetten. En wordt iedere medewerker een klant-ambassadeur. Kijk op www.toppresentaties.nl. Ook een keer ‘op de zeepkist’? Meld je aan via patrick@toppresentaties.nl

 

 

 

Bron: Out.of.Home Shops