26 Mei 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Salomon Foodworld helpt ondernemer met Culinary Code

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Salomon Foodworld helpt ondernemer met Culinary Code

BOXTEL - Bij een succesvolle zaak komt veel meer kijken dan alleen de goede smaak van een gerecht. De ambiance, geur, componenten op het bord, de presentatie en de omschrijving, alles telt mee. Iedere gast heeft een andere wens

Salomon Foodworld helpt de ondernemer bij het leren kennen van die gast met de zogenaamde Culinary Code. Ruim twee jaar begeeft Salomon Foodworld zich nu op de Nederlandse markt. Het bedrijf richt zich met onder meer de eigen gemaakte hamburgers, schnitzels en fingerfood volledig op foodservicemarkt. Salomon Foodworld wil echter veel meer zijn dan alleen de leverancier van deze vriesvers aangeleverde producten. “Wij zijn oplossingsgericht. We willen de ondernemer echt helpen om te groeien, om zijn spullen beter op de kaart te zetten door in te spelen op de behoefte van de gast”, zegt Remco Kerssens, operations director & head of market The Netherlands.

Salomon Foodworld heeft als missie om de gast te enthousiasmeren door telkens met verrassende introducties te komen. “Wij maken geen ‘me too’-producten. We komen echt niet met een nieuwe bitterbal, hoe populair dit product ook blijft op de Nederlandse markt. Wij creëren nieuwe eetmomenten”, legt Kerssens uit. Salomon Foodworld is actief in drie verschillende productgroepen, namelijk: fingerfood, burgers/wraps en schnitzels/ gehaktproducten. Volgens Kerssens heeft Salomon in de loop der jaren bewezen succesvolle producten op de markt te brengen. Vorig jaar introduceerde de fabrikant de Noodlesticks, in Out.of.Home Shops verkozen tot Beste Introductie. Dit jaar pakt het bedrijf onder meer uit met ‘Pulled next level’. “Pulled chicken met saus en ingevroren in hamburgerformaat. Exact genoeg voor een portie. Portiecontrole is erg belangrijk in de foodservicebranche”, zegt Kerssens. De productontwikkeling van Salomon vindt allemaal in eigen huis plaats.

Culinary Code
Voordat Salomon Foodworld met een nieuw concept op de markt komt, stelt het bedrijf zichzelf de vraag: ‘Hoe creëren we meerwaarde?’ Belangrijkste is dat de producten altijd van premium kwaliteit zijn, zegt Kerssens. “Onze rundvleeshamburgers zijn ook echt van 100 procent rundvlees en de mozzarellasticks bevatten ook echte mozzarella en geen kaasvervanger.” Verder staat alles bij het bedrijf in het teken van het enthousiasmeren van de gast. Kerssens: “Wij helpen de ondernemer graag in hoe zij dit kunnen toepassen.” Dat doet Salomon Foodworld aan de hand van de Culinary Code. Aan deze code ligt de limbische kaart ten grondslag. Gasten maken hun keuze altijd onbewust en dit wordt beïnvloed door hun emotie van dat moment. De limbische kaart geeft inzicht in het hersendeel dat verantwoordelijk is voor het gevoel: discipline en controle, avontuur en sensatie of fantasie en genot. In welke stemming is de gast? Afhankelijk van het tijdstip en de stemming waarin hij zich bevindt, beïnvloedt dat zijn keuze. Die vertaalslag maakt Salomon Foodworld op de menukaart. “Neem een hamburger. Wil je een groep mannen aanspreken die vooral op zoek is naar avontuur? Dan presenteer je de hamburger zoals deze bij hen past. Met een groot mes in het midden en op een houten bord. Wil je diezelfde hamburger wat netter presenteren voor de doelgroep discipline en controle, dan serveer je de burger bijvoorbeeld op een Waldkornbroodje met avocado en in vier stukken gesneden. Zelfde product, voor een andere doelgroep.”

Thuis
Om de Culinary Code te kunnen toepassen is het van groot belang om te weten hoe je gast in elkaar steekt. Daar kan Salomon Foodworld ondernemers in trainen, zegt Kerssens. “Wie komt er in je zaak en wie komt er niet? Nu krijgt de gast nog wat-ie niet onbewust zoekt. Dat moeten we andersom gaan doen.” Salomon Foodworld helpt de ondernemer op weg met speciale workshops. De eerste workshop vindt plaats op 19 april. “We nemen belangstellenden een hele dag mee in de Culinary Code. We leren ze niet hoe ze moeten koken, dat kunnen ze heel goed zelf. Wel helpen we de ondernemer bij hoe zij in kunnen spelen op het gedrag van de gast. De gast moet zich thuisvoelen in een zaak. Dat is het allerbelangrijkst”, besluit Kerssens.

Bron: Out.of.Home Shops