18 September 2018
Home > Nieuws > Assortiment > Sprite groeit door herlancering

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Sprite groeit door herlancering

ROTTERDAM- De vernieuwde Sprite die vorig jaar opnieuw is geïntroduceerd zorgt voor een volumegroei van 4,4 procent. Dat heeft Coca-Cola Nederland bekend gemaakt.

Als eerste in de wereld herintroduceerde Coca-Cola Nederland vorig jaar maart Sprite als een volledig suiker- en calorievrije frisdrank. Nu een jaar later blijkt dat Sprite afgelopen jaar een volumegroei van 4,4 procent heeft gerealiseerd. Daarnaast is door de nieuwe samenstelling een suikerreductie bereikt van ruim 900.000 kg. Daarmee liep het aantal calorieën in totaal terug met 4,2 miljard kilocalorieën. Sinds de herlancering is de vernieuwde Sprite 25 procent meer verkocht ten opzichte van dat jaar daarvoor. In de lijn van deze ontwikkeling heeft Coca-Cola Nederland vorige maand het receptuur van Fanta orange veranderd. Het doel van Coca-Cola Nederland is om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume in West-Europa te halen uit caloriearme of calorievrije dranken.

Gidsland
Margreet van Staalduijnen, brandmanager Sprite in Nederland: “Door het succes van Sprite blijkt dat Nederland als gidsland uitstekend in staat is om andere markten te inspireren. Het succes is niet onopgemerkt gebleven in het buitenland, andere landen volgen nu ook. Dat is mooi om te zien en natuurlijk ondersteunen we deze landen met onze inzichten en ervaring.”

Nieuw
Coca-Cola Nederland gaat het aantal smaakvarianten van Sprite uitbreiden. Vanaf 26 maart is de nieuwe smaak met citroen, limoen en een vleugje komkommer verkrijgbaar. Ook brengt het merk Sprite cranberry uit.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops