19 Oktober 2017
Home > Nieuws > Catering > Albron showt nieuwe retail- en horecaconcepten

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Albron showt nieuwe retail- en horecaconcepten

HEIJEN – Cateraar Albron heeft de samenwerking met Center Parcs definitief een gezicht gegeven op het vakantiepark Center Parcs Heijderbos. De belangrijkste doelstelling van Albron met de zeven compleet vernieuwde retail- en horecaformules, die worden uitgerold naar alle parken van Center Parcs in Nederland en België, is omzetgroei.

De cijfers van de deal tussen Center Parcs en Albron voor de Nederlandse markt liegen er niet om: er treden zo’n 1.800 medewerkers in dienst bij Albron en het tienjarig contract is goed voor ongeveer een miljard euro aan omzet. Albron investeert in totaal 25 miljoen euro in de 86 Nederlandse en 26 Belgische outlets van Center Parcs. Het betreft de Daily Foodstore (supermarkt), het Marketrestaurant (restaurants volgens het all you can eat-principe), The Grill (a la carte restaurant), het Grand Café , Pancakes (pannenkoekenrestaurant), Pizza e pasta (Italiaans restaurant) en Snacks (cafetaria). De zeven retail- en horecaformules zijn bij Center Parcs Heijderbos, evenals in alle andere parken, centraal gesitueerd in The Market Dome. Met als missie ‘Closer through good food’ heeft Albron de outlets onder handen genomen. “De kern van de aanpassingen betreft het verbeteren van de intrinsieke productkwaliteit, het creëren van een moderne ambiance en de invoering van front cooking en sharing”, vertelt Mark Hartmans, manager Marketing en Formules Albron CP (Albron Center Parcs).

Doelstelling
De belangrijkste doelstelling van Albron met de aanpassingen is omzetgroei. Hartmans: “Door meer gasten naar The Market Dome te trekken, maar ook door het aantal eetmomenten per gast te vergroten en hen per consumptie meer te laten besteden zullen we plussen.” Hoewel de bestaande concepten in The Market Dome de belangrijkste elementen zijn van de totale foodomzet in het park, denkt Albron verder te kunnen scoren met een deliveryconcept. “Voor gasten die in het huisje graag hun lunch of diner willen gebruiken hebben we tal van to go- en take away-concepten. Maar bezorgen aan de huisjes is nog een grote kans. Het concept is nog in ontwikkeling.”

Lees meer in vakblad Out.of.Home Shops die is verschenen

Bron: