25 Juni 2018
Home > Nieuws > Catering > Compass Group presenteert innovaties

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Compass Group presenteert innovaties

AMSTERDAM-Compass Group heeft voor het eerst het Happy Healthy Food Festival georganiseerd op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Het plan is om het festival minimaal twee keer per jaar te laten plaatsvinden.

“We zien dat jongeren graag nieuwe producten willen proeven, maar deze niet in de restaurants kopen”, vertelt Maj Mulder, vestigingsmanager van de HAN. “Op het Happy Healthy Food Festival laten we de studenten kennismaken met de nieuwste innovaties en gerechten.” Vorige week was de eerste editie van het festival waar acht stands stonden. Vier daarvan waren leveranciers die hun product promootten: Florentin met hummus, Kromkrommer met soep, Kumar met wokpasta en Lemar met Eat Natural en Protein Balls.. “Daarnaast bieden we ook de ruimte aan studenten om hun leuke ideeën te presenteren, deze keer was dat een door HAN-studenten ontwikkelde herbruikbare waterfles. De mogelijkheid voor studenten om hun innovatieve product te presenteren zal bij elke editie van het festival terugkomen”, vervolgt Mulder haar verhaal.

Prijs verlaagd
Van de nieuwe producten die in de restaurants worden verkocht, konden de studenten bijvoorbeeld de aspergeburger proeven of de groentetortilla van biet en wortel. “We zien dat jongeren veel vaker kiezen voor gezonde maaltijden dan voor ongezonde snacks. Ons Hip&Healthy-broodje met onder andere hummus, gegrilde groenten en een eiwitbron is niet aan te slepen. We hebben de prijs vast verlaagd om gezond eten te stimuleren. Voorheen betaalden studenten 3,95 euro voor het broodje en nu is dat 2,50 euro.”

Seizoen
Minimaal twee keer per jaar keert het Happy Healthy Food Festival terug op de HAN. “Elke editie is gebaseerd op het jaargetijde waarin het plaatsvindt. Dan kunnen we goed werken met seizoensproducten. Nu hadden we de aspergeburger en in de herfst zouden bijvoorbeeld producten met pompoen aangeboden kunnen worden.”

Bron: Out.of.Home Shops