21 Mei 2018
Home > Nieuws > Catering > Profkantine start pilot verantwoorde snacks in sportkantines

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Profkantine start pilot verantwoorde snacks in sportkantines

UTRECHT - Met de pilot Anders nog iets lekkers wil Profkantine sportkantines een gevulde display aanbieden met verantwoorde tussendoortjes. Volgens het platform dat met adviezen, acties en spaarprogramma’s helpt om meer rendement te halen uit sportkantines, is de markt klaar voor gezonde snacks.

“Sportkantines wíllen wel verantwoorde producten aanbieden, alleen weten ze vooraf niet of iets goed gaat verkopen. Om dan een hele collo in te kopen bij de grossier, is een gok die ze liever niet nemen. Daarbij, met een of twee gezonde alternatieven in je assortiment is de keuze nog steeds beperkt”, aldus Carletta Jacobs, als business development manager betrokken bij Anders nog iets lekkers. Volgens haar is het voor deelnemende merken een mooie aanvulling op bestaande afzetkanalen en een manier om onder de aandacht te komen van een groter publiek.

Gemak
Volgens Profkantine brengen grossiers hun verantwoorde producten regelmatig onder de aandacht, maar houdt de minimale afname van een product tegen dat menig inkoper het eens wil proberen. “Met onze display faciliteren wij gemak. Producten die niet goed lopen, hoef je niet onnodig op voorraad te houden. Zitten er hardlopers bij, dan staat het je vrij om bij je eigen inkoopkanaal grotere hoeveelheden in te kopen”, vertelt Jacobs.

Gezonde voeding
Uit eigen onderzoek van Profkantine blijkt dat 30 procent van de aangesloten kantines een toenemende vraag ziet naar gezonde voeding. Jacobs: “Om echt een vuist te maken, moet je de krachten bundelen. De pilot is een win-winsituatie voor de kantines en de deelnemende merken. De producten in de display concurreren niet, maar versterken elkaar.” Bekende merken in de display zijn onder meer Quaker, Duyvis, Snelle Jelle, Hero, Slimpie Bear, Nãkd, Bazqet en Organix. “En voor alle merken geldt dat de display een manier is om zichtbaar en verkrijgbaar te zijn in een groot aantal kantines”, aldus Jacobs

Bron: Out.of.Home Shops