16 Oktober 2018
Home > Nieuws > Convenience > Groeispurt zet NS Stations voor flinke uitdaging

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Groeispurt zet NS Stations voor flinke uitdaging

UTRECHT – NS Stations Retailbedrijf staat de komende jaren een flinke uitdaging te wachten. De stationsretailer breidt haar winkel-aanbod binnen drie jaar uit met liefst 25.000 vierkante meter. En daar zijn volgens Michiel Noy, algemeen directeur NS Stations, ook veel nieuwe formules voor nodig.

Alleen op Utrecht CS krijgt NS Stations er bijvoorbeeld al vierduizend vierkante meter aan winkeloppervlak bij. Behalve op de grote stations groeit het bedrijf ook op middelgrote- en kleinere stations. “Het wordt een pittige klus om ons aanbod op de stations divers te houden”, zegt Noy in een interview met Out.of.Home Shops. “In totaal gaan we binnen een aantal jaren uitbreiden van 400 naar 600 winkels in Nederland. Dat betekent zo’n 30 tot 40 toevoegingen per jaar. We bekijken met welke nieuwe formules we het aanbod op de stations nog diverser kunnen maken. Een stevige opgave, want gemiddeld moeten we daar bovenop ook al ieder jaar weer drie formules vernieuwen, omdat hun levenscyclus voorbij is.” Zo stopte NS Stations afgelopen jaar met sappenconcept Shakies, omdat deze winkels niet meer rendeerden, terwijl Free Record Shop zelf de samenwerking opzegde. Daartegenover stond weer de introductie van onder meer de Aziatische formule YamYam to Go.

Niches opvullen

Binnen haar portfolio ziet NS Stations nog ruimte om een aantal niches op te vullen. Gedacht wordt onder meer aan een Mexicaanse foodformule, aan een tapasconcept en aan een supermarkt op de grote stations van Nederland die meer biedt dan AH to go. “Bovendien vinden we de opkomst van casual horeca erg interessant. Er is op de stations zeker nog ruimte voor een restaurantformule die nét even verder gaat dan waar Julia’s stopt”, aldus Noy.

Afhaalpunt
NS Stations wil op haar stations ook meer dienstverlening in huis halen, aldus Noy. “Zo testen we momenteel met Post.nl op station Almere een afhaalpunt voor nonfood internetbestellingen. Het afhalen van de boodschappen sluiten we in de toekomst echter ook niet uit.” Een andere noviteit die Noy door gaat voeren, is het betalen met de OV-chipcard, OV to Pay genaamd, dat in Amersfoort is getest. Hiermee ging een betaaltransactie driemaal zo snel. OV to Pay moet in 2013 snel breder beschikbaar worden gemaakt, zegt Noy.

Lees het volledige interview in Out.of.Home Shops februari die reeds is verschenen. Vraag hier een proefnummer of abonnement aan.

Bron: Out.of.Home Shops

Introducties & Acties

Nieuw koekassortiment Van Strien

Van Oordt biedt een nieuw Van Strien koekassortiment aan. De koekjes van banketbakkerij Van Strien...

Nieuw: Limited Edition TWIX® Speculoos

De populaire smaak van traditionele speculooskruiden en kaneel vind je nu in deze Limited Edition...

Ontdek nu TWIX® White

De vertrouwde smaak van TWIX® met de heerlijke en populaire smaak van witte chocolade.