21 Mei 2018
Home > Nieuws > Convenience > NS Stations wil met Julia's naar het buitenland

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

NS Stations wil met Julia's naar het buitenland

NIEUWVEEN - NS Stations wil met haar pastaformule Julia’s de grens over. “Hoewel Julia’s in ons land nog een jonge formule is, werken we er momenteel hard aan om deze klaar te maken voor een stap in het buitenland.”

Dat zegt Sytze van der Aa, directeur retail van NS Stations in een interview met Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant. Aanleiding voor de expansie is de trend die de stationsretailer internationaal signaleert naar verse producten binnen convenience. “Wij willen die trend onder meer benutten met de versbeleving van Julia’s.”

USP
De eenmalige gecombineerde uitgave van Out.of.Home Shops en Levensmiddelenkrant staat volledig in het teken van blurring tussen de twee kanalen out-of-home en foodretail. Het interview met Van der Aa staat bol van de voorbeelden waar NS Stations gebruik maakt van de expertise supermarkten. In Nederland werkt de stationsretailer samen met Albert Heijn (AH to go) en in Frankrijk met Monoprix (Monop’Station). Zo is het monitoren van de verkoopcijfers van retail is inmiddels al een unique selling proposition van NS Stations geworden. “Het zorgt ervoor dat we op de juiste momenten kunnen inspelen op (aankomende) trends. Binnen hun aanbod volgen we een aantal strategische producten, zoals boterhamzakjes en aluminiumfolie. Zodra supermarkten daar meer van verkopen gaan bij ons alle alarmbellen af, omdat de consumenten dan vaker brood van thuis meenemen. De nadruk ligt in die periodes dan juist vooral op het stunten met goed geprijsd basisassortiment, die we meer facings in de schappen geven dan normaal.”

Lees het gehele interview met NS Stations in de gecombineerde uitgave van Out.of.Home Shops en Levensmiddelenkrant die in het teken staat van blurring. Vraag hier het nummer aan of neem een abonnement op één van de twee bladen.

Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant