25 Juni 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Fuze Tea bij een derde van doelgroep bekend

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

In de speciaal voor Fuze Tea ontwikkelde treehouse kunnen bezoekers genieten van 'a little me-time'.

Fuze Tea bij een derde van doelgroep bekend

ROTTERDAM - “De introductie waar we in januari mee komen, moet je in de gaten houden, die wordt groots.” Zo kondigde CocaCola het eind vorig jaar aan. In januari 2018 was de lancering van Fuze Tea een feit, een compleet nieuw ijstheemerk voor de Nederlandse markt. Een half jaar later zijn de hoge verwachtingen meer dan overtroffen.

Zo zeggen Roelof van Dinter, director Out-Of-Home bij Coca-Cola European Partners Nederland en Adrienne van den Heuvel, director Operational Marketing bij Coca-Cola European Partners Nederland. Zij blikken in Out.of.Home Shops terug op de eerste maanden na de lancering van Fuze Tea en kijken vooruit naar wat er allemaal nog gaat gebeuren in de zomer. “Al meer dan 20.000 outlets binnen out-of-home verkopen Fuze Tea”, gaat Van Dinter van start, “We zien dat outlets enthousiast zijn over de bijzondere smaken van Fuze Tea, per outlet in Foodservice en in On-The-Go zijn gemiddeld bijna 4 smaken verkrijgbaar. Dat is echt veel. Het is een teken dat Fuze Tea goed roteert.” Om het succes af te maken blijkt ook nog eens dat één derde van de doelgroep Fuze Tea nu al kent. “Dat is echt bijzonder voor een compleet nieuw merk”, vervolgt de Out-Of-Home-directeur zijn verhaal. Sinds de introductie in januari ondersteunt Coca-Cola het merk volop. “Daardoor is die bekendheid onder consumenten nu al zo groot. In vijf maanden tijd deelden we zo’n 1 miljoen samples uit. Die sterke support zullen we blijven doorzetten”, vult Van den Heuvel aan.

Perfect serve
De frisdrankfabrikant geeft aan erg blij te zijn met het geloof in Fuze Tea vanuit ondernemers en medewerkers. Van Dinter: “We hebben al ruim 500.000 Fuze Tea glazen uitgeleverd. Dit zijn speciaal ontwikkelde stapelbare glazen voor de horeca, die bijdragen aan de perfect serve. Dat is iets waar we vanaf het begin vol op hebben ingezet, die perfect serve, met garnering, ijs en het roestvrijstalen roerstaafje erbij. Op ons platform www.cocacolavoorondernemers.nl hebben we een filmpje geplaatst waarop te zien is hoe je de perfect serve kunt creëren, deze pagina wordt vaak bekeken. Medewerkers nemen dit heel serieus.”

Kruidenextracten
Het succes van Fuze Tea is volgens Van Dinter en Van den Heuvel het gevolg van een aantal consumententrends. “Onderzoek wijst steeds weer uit dat de speciale Fuze Tea-smaken echt uniek zijn. Dat waardeert de consument enorm. Het is bijzonder dat het zo goed wordt opgepakt, want het is echt anders dan de standaard ijstheesmaak. En daar is echt behoefte aan. Niet voor niets zie je de kruidenextracten die hierin verwerkt zijn overal terug”, zegt Van den Heuvel. De smaken passen volgens Van den Heuvel ook heel goed bij eten. Op lunchlocaties wordt Fuze Tea heel goed verkocht. Naast de smaak helpt het ook dat Fuze Tea laag in calorieën is. “Er is veel behoefte aan drankjes met weinig of geen calorieën binnen frisdranken. Die trend zal de komende jaren alleen maar verder doorzetten en daar spelen we met onze introducties ook op in”, zegt Van Dinter. Behoorlijk veel horecalocaties zijn sinds de introductie van Fuze Tea overgestapt op het voor Nederland nieuwe ijstheemerk. Ook binnen On-The-Go laat het merk goede resultaten zien. “Daar blijkt dat de 400 ml pet-fles heel goed verkoopt. Het is een heel prettig formaat dat aanslaat”, zegt Van Dinter. Op on-the-go-locaties zet Coca-Cola steeds meer in op het stills portfolio. “We hebben speciale stills coolers ontwikkeld waarin we de laagcalorische koolzuurvrije dranken presenteren om consumenten zo te verleiden te kiezen voor een gekoelde drank met weinig calorieën.”

Festivals
Om nog meer bekendheid te geven aan Fuze Tea zal Coca-Cola het merk de komende maanden volop blijven ondersteunen. Dat doen ze met bovenstaande acties, maar bijvoorbeeld ook door aanwezig te zijn op verschillende festivals. Op onder meer Down the Rabbit Hole, Lowlands en Mysteryland zal Fuze Tea groots uitpakken. “We geven de bezoekers van de festivals in de door ons ontwikkelde treehouse ‘a little me-time’. Fuze Tea heeft als motto ‘Serve yourself a little me-time’. Dat voeren we hier helemaal door. De drankjes worden uiteraard volgens de perfect serve aangeboden en tijdens het drinken van de Fuze Tea kunnen bezoekers luisteren naar relaxte muziek via Spotify of zich laten masseren. Zo hopen we steeds meer fans te verbinden aan Fuze Tea”, aldus Van den Heuvel.

Bron: Out.of.Home Shops