21 Oktober 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Unilever groeit door met duurzame merken

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Unilever groeit door met duurzame merken

ROTTERDAM- Unilever heeft de afgelopen jaren steeds meer duurzame merken op de markt gebracht. Deze merken groeien 46 procent harder dan de andere producten van de fabrikant.

De meest duurzame merken van Unilever bezorgen het concern 70 procent van de omzetgroei. In totaal heeft de fabrikant nu 26 merken die als duurzaam worden gezien. In 2016 waren dit er nog maar 18. De meest bekende, duurzame merken van Unilever zijn onder meer Lipton, Knorr, Ben & Jerry’s en Hellmann’s. Eind vorig jaar meldde Unilever dat 56 procent van de ruwe agrarische grondstoffen die worden verwerkt in de producten afkomstig waren van toeleveranciers die duurzaam werken. Daarnaast werkt Unilever mee aan programma’s die gemiddeld 716000 kleine boeren helpen om bedrijfsvoering te verbeteren en daarmee het inkomen te verhogen

Bron: Levensmiddelenkrant

Introducties & Acties

Nieuw: Limited Edition TWIX® Speculoos

De populaire smaak van traditionele speculooskruiden en kaneel vind je nu in deze Limited Edition...

Nieuw koekassortiment Van Strien

Van Oordt biedt een nieuw Van Strien koekassortiment aan. De koekjes van banketbakkerij Van Strien...

Consument kiest nieuwe Fanta-smaak

Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta ‘Battle of the Flavours’-campagne.