16 Oktober 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Unilever ziet opkomst lokale merken

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Unilever ziet opkomst lokale merken

JAKARTA- Klanten keren zich steeds meer af van internationale merken en hebben een voorkeur voor lokale producten. Dat gebeurt niet alleen in opkomende markten in Azië, maar ook in de Verenigde Staten en Europa, merkt voedingsmiddelen- en verzorgingsproductenmaker Unilever op.

“Consumenten verlangen niet meer naar grote wereldwijde merken”, zei president directeur Hemant Bakshi van Unilever Indonesië tijdens een conferentie in Jakarta. “Ze vinden het nu veel belangrijker wat en in hun land gebeurt, in de kleinere gemeenschap.”

De trend begon in Azië, waar grote Westerse merken voorheen makkelijk marktaandeel wonnen. Maar Bashi ziet de trend ook in Westerse markten. Daar heeft technologie zoals sociale media het makkelijker gemaakt voor kleinere lokale merken om specifieke segmenten consumenten te bereiken.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

Introducties & Acties

Consument kiest nieuwe Fanta-smaak

Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta ‘Battle of the Flavours’-campagne. 

Nieuw: Limited Edition TWIX® Speculoos

De populaire smaak van traditionele speculooskruiden en kaneel vind je nu in deze Limited Edition...

Nieuw koekassortiment Van Strien

Van Oordt biedt een nieuw Van Strien koekassortiment aan. De koekjes van banketbakkerij Van Strien...