20 Augustus 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Van Geloven introduceert nieuwe bitterbal

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Foto: Marco de Swart

Van Geloven introduceert nieuwe bitterbal

TILBURG - Bier en bitterballen. Al jaren een gouden combinatie. Niet alleen het drankje combineert goed met de snack, het gerstenat wordt ook regelmatig gebruikt in de receptuur van de bitterbal. Van Geloven introduceerde begin dit jaar een unieke variant met de Bourgondiër Leffe Stoofvlees Bitterbal. Een voor beide partijen bijzondere samenwerking.

Kroketterij de Bourgondiër is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een merk dat niet meer weg te denken is uit de out-of-homebranche. Het merk door ondernemers echt op de kaart gezet. “Een ondernemer verkoopt De Bourgondiër vaak als ‘zijn’ kroket. Regelmatig staat het niet op de kaart als De Bourgondiër, maar als Bourgondische draadjesvleeskroket. Het is een product waar onze klanten heel trots op zijn”, vertelt Jan-Willem ter Veer, marketing manager bij Van Geloven. De snackfabrikant is van mening dat ze binnen de Bourgondiër verder moet innoveren. Zo kunnen ondernemers hun gasten blijven verrassen. Vanuit die gedachte zijn de limited editions bedacht. De eerste in deze range is de Bourgondiër Leffe-bitterbal. Ter Veer: “Het is niet de eerste bierbitterbal, wél de eerste met Leffe. Dankzij de zachte smaak van Leffe Bruin een unieke bitterbal voor zowel de bierliefhebber als voor consumenten die geen bier drinken. Vanuit de Bourgondiër zullen wij namelijk nooit iets maken wat niet uniek is. De Leffe-bitterbal past perfect bij het speciaalbiermoment.” Niet alleen de smaken, maar ook de merken De Bourgondiër en Leffe Bruin matchen goed met elkaar, zegt de marketing manager. “Het zijn allebei bourgondische kwaliteitsmerken uit het zuiden.”

Ontwikkeling
Het initiatief voor de Bourgondiër Leffebitterbal ligt bij Van Geloven. “We hadden het idee al eens geopperd bij AB InBev, maar er waren nog geen concrete afspraken. Toch is ons R&D-center in Maastricht aan de slag gegaan met de ontwikkeling. Ze kochten gewoon een aantal flesjes Leffe en gingen dit mengen met onze receptuur voor de Bourgondiër bitterbal. De smaken bleken enorm goed samen te gaan. Met deze wetenschap gingen we weer met Leffe om de tafel. Zij waren ook enthousiast en drie maanden later was de introductie een feit”, legt Ter Veer uit. De Leffe-bitterbal wordt verkocht vanuit De Bourgondiër. “Zo is dat met AB InBev afgestemd in een contract van slechts een A4’tje. Het hoeft niet altijd moeilijk te zijn”, lacht Ter Veer. Van Geloven richt zich op de horecalocaties waar nu al Leffe verkocht wordt.

Limited editions
De Leffe-bitterbal is het eerste product in een reeks van limited editions. “We komen onder de Bourgondiër met verschillende producten die van tijdelijke aard zijn. De Leffe-bitterbal zal de rest van dit jaar verkrijgbaar zijn, maar het is wel de eerste van een range specialty’s waar we mee gaan komen.” Van Geloven zal de Bourgondiër deze zomer op meerdere festivals onder de aandacht brengen. De foodtruck is vooral terug te vinden op foodfestivals. Maar ook tijdens Lowlands kunnen bezoekers de smaak van de Bourgondiër ervaren.

Bron: Out.of.Home Shops