23 Oktober 2018
Home > Nieuws > Handel > Consument bepaalt beste foodservicebedrijf

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Consument bepaalt beste foodservicebedrijf

AMERSFOORT- De grootste consumentenverkiezingen van Nederland hebben er een nieuwe versie bij: de ‘Foodservice Award’. Q&A, de organisatie achter de bekende ‘Retailer of the Year’ verkiezingen is hiervoor een samenwerking gestart met Horecava. 

In deze verkiezing stemmen Nederlandse consumenten op hun favoriete foodservicebedrijf. Op de Horevaca worden de awards uitgereikt in de vijftien categorieën.De consument geeft graag zijn mening, ook over de diverse foodservice outlets. De behoefte om deze mening te delen is de reden voor de start van de ‘Foodservice Award’. Hiervoor slaan Q&A en Horecava de handen ineen. Luuk Scholte, Group Food Director Horecava: “Na de diverse vakjury verkiezingen die onze branche rijk is, vindt Horecava het met de introductie van de ‘Foodservice Award’ ook belangrijk om de gast in de horeca een stem te geven. De branche bloeit en er ontstaan veel nieuwe horeca initiatieven; het is daarom juist belangrijk de Nederlandse consument om zijn oordeel te vragen. Met deze publieksverkiezing biedt Horecava diverse foodservice outlets in Nederland een unieke marketingtool om de gast nog meer aan zich te binden en blijvende ambassadeurs te creëren.”

De ‘Foodservice Award’ onderscheidt de volgende categorieën: Koffie & Lunchrooms, Fastfood, Hotels, Restaurants, Onderweg, Tankstations, Dierentuinen, Vakantieparken, Attractieparken, Bioscopen, Wellness, Catering, Bezorgen, Speciaalzaken en Supermarkten. Alle Nederlandse foodservicebedrijven met minimaal vijf vestigingen kunnen deelnemen aan de verkiezing. Consumenten beoordelen bedrijven op aspecten als service, kwaliteit van producten en gastvrijheid. Mark Veldkamp over de verkiezing: ”Met een groot klanttevredenheidsonderzoek in de vorm van een verkiezing, leren we van de consument over de sector. Het doel is om onze klanten te helpen beter te presteren. Door rankings aan te brengen maken we duidelijk wie de best presterende foodservice bedrijven in Nederland zijn.”

De verkiezing
De stemperiode is van 17 september tot en met 15 november. De bekendmaking van de winnaars zal plaatsvinden op 8 januari 2019 tijdens de Horecava in de RAI in Amsterdam. Ben jij het beste foodservicebedrijf van Nederland? Meld je dan aan via info.foodserviceaward.nl en motiveer je klant om te stemmen.  

Bron: Out.of.Home Shops

Introducties & Acties

Consument kiest nieuwe Fanta-smaak

Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta ‘Battle of the Flavours’-campagne. 

Nieuw: Limited Edition TWIX® Speculoos

De populaire smaak van traditionele speculooskruiden en kaneel vind je nu in deze Limited Edition...

Nieuw koekassortiment Van Strien

Van Oordt biedt een nieuw Van Strien koekassortiment aan. De koekjes van banketbakkerij Van Strien...