16 Oktober 2018
Home > Nieuws > Horeca > Consument laat eten steeds vaker thuisbezorgen

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Foto: ANP.

Consument laat eten steeds vaker thuisbezorgen

ROTTERDAM- De afgelopen vijf jaar groeide het horeca aanbod in Nederland, meldt Datlinq. Met name het segment Quickservice fungeerde de afgelopen 5 jaar als groeimotor met een groei van 22%. Deze groei wordt verklaard door een toename in het aantal lunchrooms en het aantal bezorg- en afhaalpunten.

Een duidelijke toename binnen het segment quickservice is te zien in het aantal aanbieders van thuisbezorgde maaltijden. Het aantal verkooppunten steeg in 2017 met  11 procent en in de afgelopen vijf jaar was dit een stijging van 74 procent. Vooral in de grote steden neemt het aantal locaties toe. 27 procent van alle quickservice in Amsterdam en 25 procent in Rotterdam fungeerde in 2017 als afhaal- en of bezorgpunt. Landelijk gezien gaat het om 16 procent.

Lunchrooms
Het aantal lunchrooms is in 2017 toegenomen met 8 procent, waarmee er in Nederland nu 2400 locaties zich richten op het lunchmoment. In de afgelopen jaren heeft dit segment een groei doorgemaakt van 69 procent. Ook de coffeebar is populairder geworden. Het aantal nam in 2017 toe met 6 proces. In zes jaar tijd groeide zij met ruim 50 procent.

Bron: Out.of.Home Shops

Introducties & Acties

Nieuw koekassortiment Van Strien

Van Oordt biedt een nieuw Van Strien koekassortiment aan. De koekjes van banketbakkerij Van Strien...

Ontdek nu TWIX® White

De vertrouwde smaak van TWIX® met de heerlijke en populaire smaak van witte chocolade.

Consument kiest nieuwe Fanta-smaak

Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta ‘Battle of the Flavours’-campagne.