16 December 2017
Home > Nieuws > Horeca > Dunkin' Donuts test met kortere naam

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Dunkin' Donuts test met kortere naam

PASADENA - Dunkin’ Donuts opent binnenkort een aantal nieuwe vestigingen onder de naam Dunkin'. De Amerikaanse keten wil via een pilot kijken of deze naam aanslaat onder consumenten.

De eerste vestiging met de naam Dunkin’ wordt geopend in Pasadena, Californië. Moederbedrijf Dunkin’ Brands beschouwt het zelf niet als een mogelijk afscheid van zijn bestaande branding. “We noemen onszelf al meer dan tien jaar Dunkin’ in onze advertenties”, zegt een woordvoerder tegenover het Amerikaanse vakblad NRN.

Marktleider
Dunkin’ Donuts blijft naar eigen zeggen marktleider op het gebied van donuts, maar focust zich meer en meer op de verkoop van ander voedsel en drank. Zo gaan veel Amerikanen alleen naar Dunkin’ Donuts voor een kop koffie.

Expansie
De nieuwe naam wordt mogelijk onderdeel van de grootschalige verbouwingen die voor volgend jaar op de planning staan. Dunkin’ Donuts telt wereldwijd meer dan twaalfduizend vestigingen, waaronder zes in Amsterdam. De keten wil dit jaar nog twee winkels openen en volgend jaar expanderen naar grote Nederlandse steden als Den Haag, Eindhoven en Rotterdam.

Bron: RetailNews