23 Oktober 2018
Home > Nieuws > Horeca > Zintuigen prikkelen staat centraal op Horecava 2018

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

De stand van Douwe Egberts stond dit jaar volledig in het teken van Nederland

Beckers presenteerde op de Horecava de welbekende bitterballen

Net als vorig jaar stonden de dames van Oma Bobs dit jaar weer de goedgevulde bitterballen uit te delen waarvan werd gesnoept

Verstegen heeft vullingen ontwikkeld voor een 3D Foodprinter, die ze op de Horecava in drie smaken presenteerden.

De verspillingsfabriek was aanwezig met een zogenoemde foodtruck. De Verspillingsfabriek redt sinds 2016 groenten van verspilling en maakt hiervan soepen en sauzen die onder meer hun weg vinden naar de supermarkt. 

Van Dobbe stond met een grote stand op de Horecava waar de bitterballen werden uitgedeeld. 

Douwe Egberts serveerde speciaal op de Horecava een kopje koffie met daarop een gekleurde tulp

Fabrikant Aviko liet het frituur warm worden om vers gebakken friet uit te delen aan de bezoekers.

Zintuigen prikkelen staat centraal op Horecava 2018

AMSTERDAM- Ruim zevenhonderd standhouders prikkelden tijdens de Horecava in de Amsterdamse RAI de zintuigen van bezoekers . Dat deden zij in het thema ‘Voel, hoor, zie, ruik en proef de toekomst’. 

Van maandag 8 t/m donderdag 11 januari stond de wereld van de horeca weer op zijn kop tijdens de Horecava, die dit jaar flink is uitgebreid ten opzichte van vorig jaar. Zo stonden de segmenten Koffie en Bakkerij in één hal en heeft de drankenhal een nieuwe opzet gekregen.

On the move
Diverse fabrikanten speelden met hun producten in op de wensen van de consument, die de laatste jaren steeds vluchtiger is geworden en is afgestapt van de drie vaste eetmomenten per dag. Gedurende de dag wil hij of zij snel, lekker en gezond kunnen eten bij horecapunten, uiteenlopend van restaurants tot tankstations. In een aparte hal passeerden de nieuwste trends en ontwikkelingen in het on the move-segment de revue. In de zogenoemde petrolhal waren dan ook stands te vinden die steeds populairder worden, namelijk foodtrucks. In de hal waren onder meer de Verspillingsfabriek, Fortune en Bram’s Frites te vinden.

Innovatie
In het Innovation & TrendLAB kregen bezoekers diverse technologische innovaties voorgeschoteld, zoals virtual reality, kunstmatige intelligentie en 3D-printing. Ook enkele standhouders speelden zich in de kijker met interessante ontwikkelingen op deze terreinen. Zo presenteerde Verstegen als eerste fabrikant ter wereld drie smakelijke vullingen voor 3D foodprint cartridges. Jacobs Douwe Egberts verraste bezoekers met een andere bijzondere innovatie: een kopje koffie met een selfie.  Daarnaast presenteerde JDE ook een koffie met daarop een gekleurde tulp. Helemaal in het thema van Nederland, hetgeen dat JDE kenmerkte op de Horecava.

Naast de innovaties en de petrolhal was er ook  ruimschoots aandacht voor fastservice, dienstverlening, grootkeuken en inrichting & Inventaris. 

Bron: Out.of.Home Shops

Introducties & Acties

Consument kiest nieuwe Fanta-smaak

Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta ‘Battle of the Flavours’-campagne. 

Ontdek nu TWIX® White

De vertrouwde smaak van TWIX® met de heerlijke en populaire smaak van witte chocolade.

Nieuw: Limited Edition TWIX® Speculoos

De populaire smaak van traditionele speculooskruiden en kaneel vind je nu in deze Limited Edition...