18 Oktober 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Koen Regout heeft grote ambities met Verkade

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Koen Regout heeft grote ambities met Verkade

ZAANDAM - Door te blijven innoveren op de bestaande merken Verkade en Sultana en het succesvol in de markt zetten van nieuwe merken, streeft Koninklijke Verkade de komende jaren naar verdere groei. Dit gebeurt onder leiding van de nieuwe managing director Koen Regout.

Koen Regout is sinds juni terug op het oude nest bij Koninklijke Verkade. Nadat hij er tot acht jaar terug al werkte als marketingdirecteur, is hij inmiddels volop aan de slag als managing director. Out.Of.Home Shops wil weten wat zijn voornaamste ambities zijn als eindverantwoordelijke van alle Nederlandse commerciële zaken van pladis, wereldspeler in koekjes en chocolade.

Hoe is het om terug te zijn bij Verkade?
“Het is geweldig om terug te zijn. Koekjes en chocolade zijn sowieso producten waarvan iedereen blij wordt. De grote ambities die we nu met Koninklijke Verkade hebben, zorgen ervoor dat ik elke dag vol plezier aan het werk ga.”

Is er de afgelopen acht jaar veel veranderd?
“Ja en nee. We maken nog steeds de lekkerste producten voor alle mensen in Nederland. Dit doen we al meer dan 130 jaar. Sinds twee jaar zijn we onderdeel van pladis, een nieuw wereldwijd bedrijf dat gespecialiseerd is in koekjes en chocolade. Hierdoor zijn we nu meer dan ooit klaar voor de toekomst. Enerzijds met innovaties op de vertrouwde merken Verkade en Sultana. Anderzijds kunnen we nu nieuwe wereldberoemde merken zoals Godiva en McVitie’s in Nederland lanceren.”

Verkade is dus onderdeel van pladis. Welke voordelen biedt dit nog meer?
“Net als Verkade van origine is pladis een familiebedrijf, waar sprake is van echt ondernemerschap. Gezamenlijk wordt op een vooruitstrevende manier gebouwd aan A-merken. Dat zie je ook aan de innovatieve dingen waarmee we nu bezig zijn. Met het Verkade-merk hebben we zowel op het gebied van chocolade als koek spectaculaire plannen voor 2018.”

Wat beschouwt u als uw grootste uitdagingen?
“Ik wil de groeiambities die we hebben met Koninklijke Verkade samen met mijn team realiseren. Daarbij hoort het succesvol in de markt zetten van nieuwe merken én het blijven innoveren op Verkade en Sultana. Bovendien ben ik gepassioneerd om kritisch te blijven kijken naar wat we nog beter kunnen doen, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid of als het gaat om nutritionele waarden. Zowel op landelijk als op internationaal niveau.”

Uw loopbaan is tot nog toe zeer afwisselend. Zo werkte u voor de Nederlandse Staatsloterij en VGZ, maar was u ook manager voor Artsen zonder Grenzen van ziekenhuizen in Congo, Soedan en Somali Region. Hoe verklaart u uw bijzondere CV?
“Wat deze functies gemeenschappelijk hebben is people management. Teams van mensen wilden in uitdagende omstandigheden naar een duidelijk doel komen en daarin heb ik ze bijgestaan. Uiteindelijk is het spreekwoordelijk managen van een koekjesfabriek niet heel anders dan het managen van een ziekenhuis. Hoe mooi is het om andere mensen te mogen helpen groeien? Ik vind het belangrijk om mijn hart te volgen en te doen waar ik gelukkig van word: het verschil maken voor andere mensen.”

Verkade werkt sinds een jaar naar eigen zeggen ‘vanuit een duidelijke bottom up-benadering en op basis van ondernemerschap’. Hoe vertaalt dit zich in de praktijk?
“Dat vertaalt zich in een bepaalde slagkracht. Dankzij het door ons moederbedrijf gevoede ondernemerschap zijn we in staat snel te innoveren, gewaagde beslissingen te nemen en nieuwe merken in relatief korte tijd op de Nederlandse markt te lanceren.”

Hoe gaat het bedrijf zijn Nederlandse business uitbreiden?
“In het algemeen willen we met innovatie en het lanceren van nieuwe merken de gewenste groei van Verkade realiseren. We willen met onze merken inspireren en activeren, waarbij activatie op de shopvloer een belangrijke rol speelt. Belangrijk is om het juiste aanbod op het juiste moment te creëren.”

Vergeleken met andere spelers op de chocolademarkt, zoals Tony’s Chocolonely, heeft Verkade als merk een behoudend imago. Is het een belangrijk streven om dit imago te verbeteren?
“Verkade is een merk dat al sinds jaar en dag in de harten van de Nederlandse consument zit. Voor alle mensen maken we toegankelijke, maar ook kwalitatief uitstekende en vooral erg lekkere producten. Daaraan hoeft niets te worden opgepoetst, maar we gaan natuurlijk met onze tijd mee. Dat kun je bijvoorbeeld zien aan recente introducties in chocolade, maar ook aan de nieuwe producten van Verkade die komend jaar in de winkels komen te liggen. Hierbij gaat het zowel om koekjes als om chocolade. Het is mijn uitdaging om mensen die misschien vergeten zijn hoe lekker een San Francisco-koekje en een Knappertje zijn, dat opnieuw te laten ontdekken.”

Bron: Out.of.Home Shops

Introducties & Acties

Nieuw koekassortiment Van Strien

Van Oordt biedt een nieuw Van Strien koekassortiment aan. De koekjes van banketbakkerij Van Strien...

Consument kiest nieuwe Fanta-smaak

Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta ‘Battle of the Flavours’-campagne. 

Nieuw: Limited Edition TWIX® Speculoos

De populaire smaak van traditionele speculooskruiden en kaneel vind je nu in deze Limited Edition...