18 Oktober 2018
Home > Nieuws > Handel > AH to go test nu al met kassaloos shoppen

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

AH to go test nu al met kassaloos shoppen

ZAANDAM - AH to go start eerder dan verwacht met een test met kassaloos shoppen. Tap to Go maakt het mogelijk om producten te kopen zonder langs de kassa of scan to go te gaan. Deze maand is de test gestart in de AH to go in het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam.

Afgelopen zomer kondigde de supermarktketen de innovatie voor 2018 aan, maar de techniek is nu al gereed. Jan-Willem Dockheer, algemeen directeur van AH to go: “De technische ontwikkelingen gaan snel en we kunnen nu al starten, dus waarom wachten? Des te sneller leren we. Tap to Go speelt in op de behoefte voor snelheid en gemak die onze klanten on the go hebben. Daarom is AH to Go de plek om de test met onze nieuwste innovatie te starten.”

Slimme schapkaartjes
De AH to go in het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam is voorzien van elektronische schapkaarten die gescand kunnen worden met een kaart of binnenkort met een smartphone. Na eenmalige aanmelding via een app kunnen de deelnemers aan de proef nog sneller hun koffie of lunch halen. Het enige wat ze hoeven te doen is het schapkaartje te tappen en het product te pakken. Zo kan de klant zonder de pinpas te trekken meteen naar buiten lopen en zijn weg vervolgen. Binnen 10 minuten wordt het bedrag automatisch afgeschreven van hun rekening.

Naar verwachting wordt de test aan het eind van het tweede kwartaal uitgebreid naar meerdere AH to go-winkels en kunnen klanten het gemak van kassaloos en supersnel shoppen ervaren.

Bron: Levensmiddelenkrant

Introducties & Acties

Nieuw: Limited Edition TWIX® Speculoos

De populaire smaak van traditionele speculooskruiden en kaneel vind je nu in deze Limited Edition...

Nieuw koekassortiment Van Strien

Van Oordt biedt een nieuw Van Strien koekassortiment aan. De koekjes van banketbakkerij Van Strien...

Consument kiest nieuwe Fanta-smaak

Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta ‘Battle of the Flavours’-campagne.