21 Mei 2018
Home > Nieuws > Horeca > Fastservice > McDonald's in de race voor Liegebeest

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

McDonald's in de race voor Liegebeest

AMSTERDAM – Albert Heijn, Arla, Friesland Campina, McDonald’s en het Duurzaam Paling Fonds hebben dit jaar de twijfelachtige eer om in aanmerking te komen voor de verkiezing Liegebeest 2013.

De jaarlijkse verkiezing wordt georganiseerd door Wakker Dier. Volgens de dierenrechtenorganisatie maakt Friesland Campina in haar reclames ten onrechte goede sier met koeien in de wei. Ook Arla wordt hierop aangesproken. Albert Heijn dingt mee omdat het plofkip gebruikt voor Execellent-producten, bij McDonald’s zijn het de kipnuggets die daarom onder kritiek staan. Het Duurzaam Paling Fonds wordt als Liegebeest genomineerd, omdat het de consumptie van een bedreigde diersoort promoot.

Misleidend
Volgens Wakker Dier hebben eerdere verkiezingen ertoe geleid dat er minder misleidende producten te vinden zijn. Zo wordt het woord ‘diervriendelijk’ niet meer gevonden op producten zonder diervriendelijke grondstoffen en staan er geen plaatjes meer van blije weidekippen op dozen van scharreleieren. Onder meer Iglo, AH en C1000 pasten verpakkingen aan.

Bron: Out.of.Home Shops