20 September 2018
Home > Nieuws > Horeca > Fastservice > Taco Bell stapt af van kindermenu's

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Taco Bell stapt af van kindermenu's

NEW YORK – Tacoketen Taco Bell stopt in 2014 als eerste grote fastservicespeler met het serveren van kindermenu’s. In Amerika klinkt de roep om ‘gezonder eten’ uit en thuis middels de supermarkt, voor met name jonge doelgroepen, steeds luider.

Het bedrijf geeft zelf aan de eerste nationale fastserviceketen te zijn die deze stap zet. Als reden voert Taco Bell aan dat kindermenu’s niet behoren tot de corebusiness van het bedrijf. Zij zouden slecht een 0,5 procent van de jaarlijkse omzet genereren. Tieners en twintigers maken het overgrote deel uit van Taco Bell’s klantenkring.

Richtlijn
Op de achtergrond speelt echter wel degelijk mee dat de roep om gezonde menu-alternatieven voor kinderen steeds luider wordt. Bijna een derde van de Amerikaanse jeugd is te dik. Presidentsvrouw Michelle Obama voert al jaren een lastige strijd tegen foodretailfabrikanten en out-of-home outlets die weinig ophebben met gezonde(re) alternatieven voor kinderen en tieners. Haar voorstel voor strenge richtlijnen voor de gehele voedingsindustrie haalden het niet in het congres. Zeventien bedrijven beloven nu zelf met een richtlijn te komen. Het is een voorzichtige stap voorwaarts in het land van ‘supersize me’.

Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant