20 September 2018
Home > Nieuws > Algemeen > Plofkipcampagne op het station

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Tegen plofkip wordt door Wakker Dier regelmatig actie gevoerd

Plofkipcampagne op het station

AMSTERDAM – Wakker Dier breidt de campagne tegen de intensieve pluimveehouderij uit naar de stations. Door heel Nederland worden meer dan vijfduizend actieposters opgehangen.

Op de posters zijn een zogenoemde plofkip en een biologische kip te zien: beide even oud, maar aanmerkelijk verschillend in omvang en gewicht. Na zes weken weegt een biologische kip nog steeds minder dan één kilo, maar een plofkip weegt dan al 2,3 kilo. Na de start van de campagne in april hebben Unilever, Olvarit en Struik al beloofd over te stappen naar kippenvlees dat voldoet aan de eisen voor één Beter Leven ster van de Dierenbescherming. Vanaf deze week richt de campagne zich op plofkipverkoper McDonald’s, Iglo en de Wagner Pizza van Nestlé.

A-merken
Wakker Dier wil dat Nederland omschakelt naar een langzamer groeiend kippenras met meer ruimte binnen en een buitenverblijf. Deze kippen zijn onder andere van een ras dat trager groeit, waardoor het gebruik van antibiotica en de meeste welzijnsproblemen sterk afnemen. Eerder maakte Wakker Dier met vergelijkbare campagnes een eind aan de verkoop van legbatterijeieren, onverdoofde biggencastratie, blank kalfsvlees, en de verkoop van foie gras in veel restaurants. De campagne zal doorgaan tot A-merken en supermarkten zijn omgeschakeld, aldus de organisatie.

Bron: Out-of-Home Shops