19 Oktober 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Column: Wedstrijdje

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Grardie Akkerhuis, Lebkov & Sons

Grardie Akkerhuis, Lebkov & Sons

Column: Wedstrijdje

COLUMN Grardie Akkerhuis
Ik deed even een wedstrijdje. ‘Wie weet de meeste wedstijden in out-of-home’

De Koffietop 100, Café top 100, terras top 100,  Cafetaria top 100, Horeca top 100, Meest markante ondernemer, Chinese restaurant top 100,  Hospitality & Style award,  Best restaurant design,  Best restyling, Best restaurant & bar, Best Hospitality concept, Best hotel concept, Best hotel design, dare devil, Best coffee concept, Best cocktailbar, Best bartender, Best coffee chain, Best independent coffee shop, AD Haringtest, AD oliebollentest, AD koffietest, AD friettest, Duurzaamste fastservice bedrijf, Out of home formule awards, Verkiezing van het leukste restaurant,  ANWB geen zuivere koffie test, Garnalen kroket test, Steak tartaar test,  biefstukken test,  Beste groenten restaurant van Nederland, Het gezelligste terras, Beste restaurant van Nederland, Lekkerste wegrestaurant, Lekkerste Hamburger, Lekkerste broodje, Lekkerste kindermenu, 15 beste koffiebars, 11 best verborgen terrassen, IJssalon van het jaar , Leukste restaurantnaam van Nederland, Lekkerste asperge gerecht van dit seizoen, Beste vegetarische gerecht van Nederland, Lekkerste varkensvleesgerecht.

Geen idee of ik gewonnen heb, maar ik wist er best veel. Google wist er iets meer. En als u er nog eentje weet, hoor ik het graag.

De winnaar van zo’n wedstrijd heeft de dag van z’n leven. Of misschien wel de maand. Gegarandeerd extra omzet. Van harte gefeliciteerd. En van harte gegund. Want extra omzet gun je iedereen.

De kwalificaties zijn dan ook niet van de lucht. ‘Beste van Nederland’ is vaak gehoord. Ook al waren er 10 deelnemers. Voor het perspectief; er zijn meer dan 45.000 horecabedrijven in Nederland. Maar dat maakt voor de gelegenheid even niet uit. We mogen de pret niet bederven natuurlijk.

Uitgevers hebben wedstrijden nodig om te overleven in het huidige digitale tijdperk. Brancheverenigingen organiseren wedstijden om boegbeelden te creëren die een voorbeeld kunnen zijn voor de rest van het vak. Allemaal begrijpelijk. Het worden er alleen een beetje veel. En wat is het ‘beste’? Wij zitten niet in de commodity business. Wij doen specialties!

Gelukkig zijn er allemaal specialisten. Met elk hun eigen doelgroep, benadering en schoonheid. Laten we die niet over één kam scheren, dan doen we ons vak tekort.

Ik doe stiekem iedere dag een wedstrijd. En dat is de wedstrijd om de gast. Die wil ik winnen. Iedere dag. Prettige wedstrijd.

Grardie Akkerhuis is eigenaar van de lunchroomformule Lebkov & Sons. Twitter: @Grardie

Bron: Out.of.Home Shops