23 Oktober 2018
Home > Nieuws > Algemeen > Ahold zakt in dierenwelzijnsonderzoek na fusie

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Ahold zakt in dierenwelzijnsonderzoek na fusie

NIJMEGEN- Na de fusie met Delhaize is Ahold in het Business Benchmark rapport (BBFAW) dat onderzoek doet naar het dierenwelzijnsbeleid van 99 ’s werelds grootste voedingsbedrijven, gezakt van plaats 3 naar plaats 4.

Van de vier Nederlandse bedrijven die werden onderzocht, behielden Unilever (categorie 2) en FrieslandCampina (3) hun plaats en steeg Vion Food van categorie 4 naar 3.

Domino’s
Ondanks de algemene vooruitgang die werd geboekt sinds het eerste rapport in 2012 verscheen, boden 42 van de 99 aangeschreven bedrijven, inclusief Burger King (VS), Domino's Pizza Group (GB) en Starbucks (VS), weinig of geen informatie over hun bedrijfsvoering wat betreft landbouwhuisdieren. Het deel van de bedrijven met een gepubliceerde dierenwelzijnsbeleid is wel toegenomen van 46 procent in 2012 naar 73 procent in 2016. Het aantal bedrijven die doelstellingen hebben omtrent het welzijn van landbouwhuisdieren steeg van 26 procent naar 65 procent.

Trend
De BBFAW is een initiatief van de internationale dierenbeschermingsorganisaties Compassion in World Farming (CIWF), World Animal Protection (WAP) en investeringsmaatschappij Coller Capital. Het onderzoek verscheen dit jaar voor de 5e keer. Geert Laugs, directeur van Compassion in World Farming Nederland (CIWF) zegt: “Nu dierenwelzijn voor consumenten zo belangrijk geworden is, kunnen voedingsbedrijven het onderwerp gewoonweg niet meer negeren. Steeds meer bedrijven leggen verantwoording af; deze trend is niet meer te stoppen.”

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

Introducties & Acties

Nieuw: Limited Edition TWIX® Speculoos

De populaire smaak van traditionele speculooskruiden en kaneel vind je nu in deze Limited Edition...

Ontdek nu TWIX® White

De vertrouwde smaak van TWIX® met de heerlijke en populaire smaak van witte chocolade.

Consument kiest nieuwe Fanta-smaak

Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta ‘Battle of the Flavours’-campagne.