DanoneHiPro40.jpg V.l.n.r. Yanique Maas, Ron Ritmeijer, Floor van Woudenberg (brand manager HiPRO) en Rogier de Jong. FOTO: PAULINE SMALE

Awards - Beste Introducties

Beste Introducties 2022: WINNAAR: HIPRO

ZOETERMEER – Na een succesvolle introductie in het retailkanaal lanceerde Danone het afgelopen jaar haar range proteïnerijke zuivelproducten in de outof-homekanalen. “Of het nu voor onderweg is op het treinstation of voor na het sporten bij de lokale sportvereniging, HiPRO is er om gebruikers te ondersteunen bij het bereiken van hun (sportieve) doelen”, aldus Ron Ritmeijer (channel & customer marketing out of home), Rogier de Jong (head of sales out of home Nederland) en Yanique Maas (group brand manager soft functionals) over hun intro-ductie. Meer spiermassa voor de doelgroep, een Beste Introductie voor de makers; alleen maar winnaars dus met deze introductie.

Redactie |

Gefeliciteerd met het winnen van de Beste Introductie 2022. Wat betekent dit voor jullie?
“Allereerst maakt deze erkenning ons ontzettend trots en willen wij onze waardering uitspreken voor alle out-of-homepartners binnen de Nederlandse markt. Deze erkenning laat tevens zien dat onze partners en hun gasten onze HiPROpropositie waarderen en dat we de succesvolle retailintroductie van 2021 gunstig vervolgen in het out-of-homekanaal!”

Hoe kijken jullie terug op de introductie?
“We kijken terug op een zeer succesvolle introductie binnen het catering-, hoger onderwijs-, travel- en petrolkanaal, hoewel we pas medio 2022 zijn gestart. In het eerste halfjaar van 2023 zullen de distributie en zichtbaarheid van ons HiPRO-merk significant groeien binnen hogescholen, universiteiten, catering, zorg en ziekenhuizen, het sportkanaal (ketens en zelfstandig), convenience, horeca en travel (luchthavens, treinstations en petrol). Na een succesvolle introductie ziet dus ook het vervolg er rooskleurig uit.”

Hoe onderscheiden jullie jezelf met HiPRO in de markt?
“Met HiPRO bieden we ondersteuning voor iedere sporter in het behalen van zijn of haar doelstellingen. Hoe groot of klein deze ook zijn. Ieder doel is belangrijk. Het zorgt ervoor dat je vooruitgaat, stap voor stap. Dit doen we door sporters te ondersteunen met producten die niet alleen rijk zijn aan proteïne, maar ook geen toegevoegde suikers bevatten en laag zijn in vet of zelfs geen vet bevatten. En natuurlijk is het altijd lekker! Dit maakt de producten van HiPRO fijn voor na het sporten of als tussendoortje. Naast het product willen we ons ook onderscheiden middels de brede verkrijgbaarheid en ondersteuning in de markt. Overal waar je een highproteinproduct verwacht, daar willen wij zichtbaar en verkrijgbaar zijn. Of het nu voor onderweg is op het treinstation, of voor na het sporten bij de lokale sportvereniging, HiPRO is er om gebruikers te ondersteunen bij het bereiken van hun (sportieve) doelen.”

"De HiPRO-trein rijdt reeds, maar zal groter worden en gaan versnellen"
8713788123633_A1N1.jpg

Wat kunnen we dit jaar voor leuke innovaties van jullie verwachten?
“HiPRO-gebruikers waarderen ons huidige aanbod, dus een sterke core blijft de basis. Met onze drinks, pouches en skyr style-portiepacks bieden we een sterke en uitgebreide range aan. Echter, wij weten ook dat sporters een variatie aan smaken waarderen, dus zullen we blijven kijken naar mogelijkheden tot uitbreiding en/of verandering van de range. Dus stay tuned voor meer innovaties.”

Welke tip willen jullie meegeven aan afnemers van jullie innovatie?
“De spreekwoordelijke HiPRO-trein rijdt reeds, maar zal groter worden en gaan versnellen. Nu is de tijd om samen met ons deze proteïnerijke zuivelcategorie verder uit te bouwen. We zullen daarnaast ook via onze wholesale-partners de verkrijgbaarheid vergroten, waardoor nog meer consumenten buitenshuis kunnen gaan genieten van onze overheerlijke HiPRO-producten!”

Juryrapport:

“HiPRO heeft een mooie uitstraling die tegelijkertijd zorgt voor herkenbaarheid in het schap.”

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.