Columns

Column: Langetermijnvisie

Gelukkig, we zijn weer open. We: de horeca, de cultuursector en de sport. Het kabinet heeft gewikt en gewogen en voorlopig is ‘alles’ weer tot 22.00 uur open. Natuurlijk zijn we het niet eens met elkaar. De een vindt het te vroeg, de ander te laat. De een vindt het te veel, de ander te weinig. Zo gaat dat nu eenmaal in een democratisch, maar ook verdeeld land.

Redactie |

Talloze voorbeelden passeren de revue op social media dat 22.00 uur niet kan. Een bekerwedstrijd in het betaald voetbal kan verlenging opleveren en dan moet het publiek een kwartier voor het einde het stadion uit. Van die mooie theatervoorstelling missen we de clou en het dessert moeten we helaas overslaan tijdens dat langverwachte etentje met vrienden. En een uurtje langer maakt toch niks uit in de verspreiding of intensiviteit van het virus?


Het zal allemaal wel. Het is zoals het is. Laten we met z’n allen maar een beetje creativiteit tonen en ons eens onderhand aan de maatregelen en afspraken gaan houden. Dan komt het volgens mij helemaal goed, wetende dat velen het niet met me eens zijn.
Waar we het met z’n allen wél over eens zijn, is het feit dat er nu een langetermijnvisie moet gaan komen inzake corona. Na twee jaar jojoën, verrast zijn, nieuwe ontwikkelingen en varianten en de boel van open naar dicht en van dicht naar open gooien, kunnen we concluderen dat we er nog niet zoveel van wisten. Virologen genoeg, connaisseurs te over, maar uiteindelijk wisten we het gewoon niet goed genoeg. En dat gold ook voor de brave burger en voor de schreeuwers van het eerste uur. Onwetendheid.


We hebben nu echter twee jaar ervaring, lang genoeg om een langetermijnvisie op te stellen. En die zal de komende weken wel een keer vanuit Den Haag aan ons voorgelegd worden. Dat is laat, oké, maar het zal ons wel duidelijk gemaakt worden.
Maar hoe zit het eigenlijk met jouw langetermijnvisie? Ook jij hebt veel tijd en ruimte gehad om hierover na te denken. Laat je als ondernemer, directeur, manager of werknemer het allemaal maar op je afkomen of heb je een plan? Weet je waar je naar toe wilt? En weet je ook hoe?
Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je tent of voor je job. Daar kun je hooguit steun of raad bij krijgen, maar het is aan jou zelf om daar invulling en kleur aan te geven. Toch?

Rob van Herpen
is eigenaar van CaminoR Advies B.V. en auteur van ‘Lekker zakendoen’

Bron: Out.of.Home Shops

rob.jpeg