iss-soep.jpg Van links naar rechts: Milco Aarts (Soupalicious), Jerry van Ulden (ISS Facility Services) en Tom Hillemans (Voedselbanken Nederland)

Catering

Grote donatie aan Voedselbank door ISS en Soupalicious

DE MEERN – Cateraar ISS Facility Services besteld voortaan alle vloeibare soepen bij het sociale soepmerk Soupalicious. Voor elke kop soep die Soupalicious verkoopt, doneert het ook een kop soep aan Voedselbanken Nederland. Door deze constructie worden er jaarlijks een miljoen koppen soep gedoneerd door ISS en Soupalicious, een verdubbeling van het aantal dat de soepfabrikant al jaarlijks verstrekt door verkopen bij onder andere Albert Heijn, Spar en diverse cateraars en horecagelegenheden.

Redactie |

De donatie van ISS is een welkome aanvulling voor de voedselbank zegt vice-voorzitter Tom Hillemans. “Dit is een geweldige doorbraak voor klanten van de voedselbanken. Als voedselbanken kampen we met een groot gebrek aan voedsel voor een groeiend aantal klanten. Wekelijks helpen we 120.000 mensen. De laatste maanden was er een groei van 30 procent. Soupalicious doneert heel gezonde soepen en deze miljoen extra kommen zijn echt heel belangrijk voor ons en dus meer dan welkom.”

Honger
Ook voor Soupalicious-oprichter Milco Aarts is de nieuwe samenwerking een geweldige stap tegen honger door armoede. “ISS is de eerste facilitair dienstverlener die er uit duurzaamheidsoverwegingen voor kiest om alle vloeibare soepen bij Soupalicious te bestellen. Dat is een ongekende boost, want dat betekent minimaal 200.000 liter soep extra per jaar voor de voedselbanken. Dit komt bij de huidige 200.000 liter die we dit jaar via andere klanten doneren. Dat is bij elkaar 2 miljoen kommen soep voor de voedselbanken in 2023.”

Jerry van Ulden, chief commercial officer en directeur food services a.i. van ISS Nederland vertelt: “De krachtenbundeling tussen Soupalicious en ISS bestaat al enige jaren en wordt nu verder uitgebreid. Met het volume van ruim 1 miljoen kommen soep per jaar voor de voedselbanken in Nederland kunnen we nu een nog grotere impact maken. De gasten van onze bedrijfsrestaurants leveren via dit social sharing principe zelf ook een bijdrage aan mensen die het zwaar hebben in onze maatschappij. Dit initiatief sluit goed aan bij onze andere initiatieven op het gebied van sociaal ondernemen en duurzaamheid.”

Bron: Out.of.Home Shops