image00075.jpg

Groothandels

Interview: Bidfood neemt Croquetten Boutique over

EDE – Horecagroothandel Bidfood heeft per 1 januari 2023 krokettenspeciaalzaak Croquetten Boutique overgenomen. De groothandel verkocht al enige tijd de producten van de krokettenspecialist uit Utrecht, maar heeft sinds de overname van het merk de productie in beheer voor haar private label, en de belevering van de horecatak. De winkel valt niet onder de transactie en blijft voorlopig in beheer van oprichter Brian Steevens en zijn vrouw Desiree Stroes.

Yentl Bocxe Strik |

Vijf jaar geleden opende het echtpaar de winkel in het centrum van Utrecht. Een boetiek volledig in teken van de kroket. Naast de winkelverkopen waren de ‘croquetten’ eerder ook al verkrijgbaar voor consumenten en voor de horeca, zowel rechtstreeks als via een aantal groothandels. “De afgelopen jaren werkten wij veelvuldig samen met Bidfood, dus een groot deel van onze distributie namen zij al voor hun rekening. Op een zeker moment stelde Bidfood de overname van ons merk voor. Deze vraag kwam voor ons precies op het goede moment”, zegt Steevens tegen Out.of.Home Shops . “Wij waren na vijf jaar wel weer toe aan een nieuwe uitdaging. Bovendien zijn we net ouders geworden van een dochtertje, dus het grootste voordeel van de overname is dat we weer een beetje onze handen vrij hebben.” Het komende jaar gaat het ondernemersduo onderzoeken of de winkel op de huidige wijze zal worden doorgezet. “Voorlopig blijft de winkel gewoon bestaan”, aldus Steevens.

Nieuwe avonturen

Bidfood zal het merk voortzetten onder de vertrouwde kwaliteit en filosofie, waar Steevens en Stroes op de achtergrond nog steeds zullen blijven helpen onder een adviserende rol. “In de afgelopen jaren is Bidfood voor ons een belangrijke partner geworden en het voelt voor ons goed om de Croquetten Boutique aan hen over te dragen”, zegt oprichter Steevens. “Voor ons is nu de tijd aangebroken voor nieuwe avonturen. We zijn dan ook blij dat Bidfood ons fantastische merk gaat voortzetten.”

 

Vlekkeloos

Ook Lennart Versteegen, hoofd verkoop bij Bidfood, spreekt zijn vertrouwen uit over de overname. “We doen er alles aan om de overgang voor klanten vlekkeloos te laten verlopen. Voor ons is dat vanzelfsprekend. De klant staat altijd voorop. Ons motto is niet voor niets: ‘Wij leveren’”, aldus Versteegen.

Bron: Out.of.Home Shops

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.

 

IMG_9871.jpg