CCO-De-Beren--MarjoleinMens-2.jpeg

Horeca

Marjolein Mens treedt toe tot directie De Beren

ROTTERDAM – Bij restaurantketen De Beren is Marjolein Mens aangetreden als chief commercial officer. Zij heeft haar hele carrière bij de franchiseformule gewerkt. Na haar studie is ze in 2014 begonnen bij het marketingteam. De restaurants opereerden toen nog elk onder een andere naam.

Redactie |

In 2016 gaf zij leiding aan de rebranding naar De Beren. Zij was verder verantwoordelijk voor de nieuwe merkstrategie. Alle 19 restaurants werden omgebouwd naar de nieuwe stijl en overgedragen aan een franchisenemer. Jarenlang heeft de keten de focus gehad op groei en ondertussen heeft De Beren een landelijke dekking aan franchisevestigingen. “Maar net als bij de kroeg op om de hoek en het segment luxe restaurants vraagt de huidige markt ook van een groot concern als De Beren om een andere strategie en een enorme dosis creativiteit. Om gasten binnen te krijgen, het voor hen betaalbaar te houden en het servicelevel te behouden in de huidige krappe arbeidsmarkt hebben we onze focus verlegd”, aldus de cco.

Naast haar baan bij De Beren begon zij in 2021 samen met haar partner een Beren bezorgrestaurant. Nu ze is toegetreden tot de directie, staat de vestiging onder leiding van haar partner. “De ervaring die ik heb opgedaan in het bezorgrestaurant en daarmee het inzicht dat ik heb gekregen in onze eigen organisatie is onbetaalbaar”, vertelt Mens.

Bron: Out.of.Home Shops