Partnercontent

Winnaar Beste Introductie 2018: Verstegen Spices & Sauces

ROTTERDAM - Ruime tijd geleden is Verstegen de weg ingeslagen om gezondere producten te vervaardigen die bijdragen aan een gezondere leefstijl van klanten. De winst van de prijs voor Beste Introductie met de Guilt Free zero added sugar sauzen onderstreept volgens Verstegen dat deze aanpak breed wordt gewaardeerd door ondernemers binnen out-of-home.

Redactie |

Product: Guilt Free zero added sugar sauzen
Fabrikant: Verstegen Spices & Sauces
Geïntroduceerd in: Horeca
Verantwoordelijke: Mareille van Noord, marketing manager B2B

Negen tot twaalf maanden werkte Verstegen aan de Guilt Free-sauzen, de eerste sauzen zonder toegevoegde suikers of zoetstoffen. “Desondanks hebben ze een geweldige smaak”, zegt Mareille van Noord, marketing manager B2B van Verstegen. “Ze zijn ideaal voor bewuste horecaondernemers, die hun klanten een gezond alternatief voor sauzen willen serveren en de smaak willen laten leiden. Wij zijn trots en blij met het winnen van de prijs voor Beste Introductie met deze sauzen. We hebben er hard voor gewerkt om sauzen te ontwikkelen die klanten hoog waarderen.”
Volgens Van Noord heeft topchef Robert Kranenborg met een blinde smaaktest in zijn restaurant Thrill Grill bewezen dat de Guilt Free-sauzen een goed alternatief vormen voor gewone sauzen.
“Hij serveerde zijn gasten gewone ketchup en Guilt Free-ketchup bij een hamburger. Zonder uitzondering koos iedereen die aan deze smaaktest meedeed voor de ketchup van Guilt Free.”
Momenteel worden de Guilt Free-sauzen van Verstegen verkocht binnen catering en horeca, zo benadrukt Van Noord. “Daarnaast zien wij kansen binnen petrol, een markt die enorm groeit op het gebied van food. Tankstations bieden naast snacks ook steeds meer verse en ambachtelijke producten, waarbij een Guilt Free-saus een rol kan spelen.”

Verse ingrediënten
De Guilt Free-sauzen zijn in verhouding tot andere reguliere sauzen, bijvoorbeeld ketchup, wat duurder. De reden hiervoor is het gebruik van verse ingrediënten, kruiden en specerijen. Van Noord: “Door hierover te vertellen, hopen we dat klanten de meerprijs kunnen waarderen en bereid zijn die te betalen. Suiker is een goedkope grondstof, zeker ten opzichte van de verse ingrediënten die wij gebruiken.”
Via offline en online campagnes, demo’s, beurzen, aandacht in de vakpers, social media en de website van Verstegen worden de sauzen in de markt ondersteund. "Door ambassadeur te worden van de sauzen en hierover te communiceren binnen hun netwerk, kunnen ondernemers hiervoor een groter draagvlak creëren.”

Van Noord vertelt dat klanten in 2019 nieuwe gezonde introducties van Verstegen kunnen verwachten. “We lanceren ‘Leghumes’, een assortiment gefermenteerde groenten en sauzen. Dit assortiment is uniek in Europa, omdat de groenten een combinatie zijn van fermentatieprocessen, specerijen, kruiden en milde azijnen. Leghumes vormen optimaal gezonde producten met veel probiotica en antioxidanten. Net als de Guilt Free-sauzen zijn ze uniek.”

Bron: Out.of.Home Shops

f-ver-21803044-advertorial-guilt-free-inge-de-bruijn-300x200.jpg