Catering

Sodexo lanceert Origo in Nederland

CAPELLE AAN DEN IJSSEL- Cateraar Sodexo ziet dat de behoefte naar kennis over de oorsprong van producten groeit. Daarom lanceert de cateraar Origo in Nederland, een service waarbij het gaat om gerechten die worden bereid met ingredienten van lokale oorsprong.

Lisa van der Linden |

Sophie Ottes, service developer bij het Food Platform van Sodexo vertelt over de nieuwe service: “In Engeland is Origo al jaren een hit, waar de belangstelling voor lokaal en duurzaam eten nog groter is dan in Nederland. Maar ook dichterbij is Origo een succes, zoals bij het Europees Comité van de Regio’s, een overheidsinstelling in Brussel”, aldus Ottes. “De naam Origo komt van origin, herkomst. Zo hebben we recepturen met mozzarella van Buffelfarm Kelder uit Radewijk en de markeer en Schotse zalm worden gerookt door Frank’s Smoke House in Amsterdam. Per locatie verschilt het welke ingredienten worden gebruikt, afhankelijk van de regio. Daarnaast is melk per definitie Nederlandse weidemelk en werken we zoveel mogelijk met vlees, vis en gevogelte met een duurzaamheidslabel.

Seizoen
Naast het lokale aspect speelt het seizoen een rol bij Origo. “In de winter gebruiken we geen aardbeien, maar wel knolgroenten en kolen want dat is het seizoen”, vervolgt Ottes haar verhaal.  “Daarnaast ligt de focus ook op voedselverspilling, maakt de Meat Less Monday standaard deel uit van de service en krijgt afvalbeperking veel aandacht.”  

Bron: Out.of.Home Shops

sodexo_origo-a900x525.jpg