Nieuwe fabriek Hak is strategisch keerpunt | Out of Home Shops

Nieuwe fabriek Hak is strategisch keerpunt

GIESSEN- Groentefabrikant Hak neemt vandaag in Giessen een nieuwe fabriek met een volautomatische hoogwaardige stazakkenlijn in gebruik voor stazakken variërend van 100 ml (ca.100 gram) tot 2 liter (ca. 2 kg).

Het gaat om porties voor 1 persoon tot grootverbruik voor professionele keukens. De groentefabrikant heeft de stazakkenlijn al in gebruik sinds begin september en draaide de afgelopen tien weken proefproducties. Het bedrijf startte eind 2015 met de verkoop van bonen in stazak diei n korte tijd immens populair zijn geworden naar eigen zeggen. Sindsdien heeft Hak al meer dan 12 miljoen zakken verkocht, goed voor een omzet van zo’n 15 miljoen euro. De stazakken zijn inmiddels ook geïntroduceerd in België en Duitsland.

Volume
Hak ceo Timo Hoogeboom spreekt van een unieke fabriek die technologisch geavanceerd is en oneindig veel mogelijkheden biedt om een brede variëteit en hoge kwaliteit producten in stazakken af te vullen. “We zijn de eerste in de markt met deze technologie en kunnen opschalen naar serieuze volumes en talloze product-markt combinaties. Dat geeft ons naast first mover in de markt eveneens de mogelijkheid om cost leader te worden”, vertelt Hoogeboom.

De ingebruikname van de nieuwe fabriek is voor Hak een belangrijk keerpunt op de strategische koers die het bedrijf sinds 2012 heeft ingezet. “De nieuwe fabriek is een afronding van de eerste fase van onze strategische transformatie sindsdien. Het is een belangrijk moment op weg naar onze missie mensen te helpen gemakkelijker en lekkerder, altijd en overal, meer groenten en peulvruchten te eten. Daarom differentiëren we naar nieuwe en andere verpakkingsvormen zoals stazakken en productcategorieën zoals koelvers”, zo stelt de ceo.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops