Stimorol ziet ruimte buiten kauwgomschap | Out of Home Shops

Bekend Mondelez-merk wil groei brengen binnen refreshment

Stimorol ziet ruimte buiten kauwgomschap

OOSTERHOUT - Iedereen kent Stimorol van de bekende rode kauwgomverpakking. Het beroemde kauwgommerk spreidt nu haar vleugels en maakt de stap naar het segment verfrissend snoep met Stimorol Cool Candy.

Consumenten kiezen voor een fris mondgevoel steeds vaker voor een mintje of een pastille, legt Brenda Snoeijen, category manager bij Mondelez International uit. “Hoewel de kauwgommarkt onder druk staat, zien we wel een groei binnen verfrissing in de bredere zin van het woord. Stimorol is een gevestigd merk in Nederland. We willen het merk dat nu puur bekendstaat om kauwgom, tot een breder verfrissingsmerk uit laten groeien.”

Uniek
De pastille die Stimorol introduceert is een hard snoepje van ongeveer 1 bij 1 centimeter. Het is verkrijgbaar in twee smaken, Freshwave voor een koele adem en Lime met een klein zuurtje, licht Snoeijen toe. “Hiermee hebben we echt een unieke pastille in handen. Er zijn veel spelers in dit segment, maar binnen pastilles zijn deze voor een groot deel gericht op keelverzorging. Stimorol richt zich op datgene waar het om bekendstaat, het bieden van verfrissing.” De pastilles van Stimorol zijn net als de kauwgom van het merk suikervrij en bieden langdurige frisheid.
Om consumenten kennis te laten maken met de nieuwe stap van Stimorol wordt er gefocust op de ‘Yes, it’s Candy!’-boodschap. Snoeijen: “Om van deze nieuwe producten een succes te maken, is de positie in het schap enorm belangrijk. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de pastilles bij de kauwgom geplaatst worden, maar bij de mondverfrissers, om zo verwarring voor de consument te voorkomen.” De pastilles worden gepresenteerd in een stickpack. De iconische verpakking die consumenten kennen van de kauwgom. “Daarbij knalt de verpakking echt uit het schap. De kleuren zijn heel herkenbaar. Lime is groen en Freshwave is blauw”, aldus Snoeijen.

Ondersteuning
De introductie van Stimorol Cool Candy gaat gepaard met een uitgebreide campagne. “We zullen breed communiceren, onder andere op tv en digitaal, gericht op onze belangrijkste doelgroep”, zegt accountmanager Out of Home bij Mondelez International, Nathalie van Strien. Ook op conveniencelocaties zelf zorgt Mondelez voor meer bekendheid van Stimorol Cool Candy. “We werken nauw samen met groothandels om de distributie op orde te hebben. Er volgen samplingacties en ook op de winkelvloer zullen we door middel van second placement, displays en schapcommunicatie aandacht geven aan het product. Onze buitendienst is bovendien al weken actief in gesprek met ondernemers om hen meer te vertellen over deze stap en ze mee te nemen in het verhaal. Zo kan de ondernemer het uitdragen aan zijn medewerkers en uiteindelijk ook aan de consument”, zegt Van Strien.

Tankshopondernemers en key accounts zijn erg enthousiast over de komst van Stimorol in het segment verfrissend snoep. Van Strien: “Zij zien echt de meerwaarde van dit product. Een aantal klanten ondersteunt het zelf ook actief op de winkelvloer. Slim om te doen, want Stimorol Cool Candy is een uniek product.”

Ambitie
De introductie van Stimorol Cool Candy pastilles is nog maar het begin. Mondelez heeft de ambitie om verder te groeien binnen allround refreshment. “Met Stimorol willen we op elk moment van de dag de consument relevante verfrissing kunnen bieden. We kijken dan ook zeker verder, maar daar kunnen we nu nog niets over zeggen. Ondernemers kunnen komend jaar in ieder geval nog het een en ander van ons verwachten”, besluit Van Strien.

Bron: Out.of.Home Shops