McDonald’s test restaurant 1,5-meter economie

(CORONANIEUWS) AMSTERDAM – McDonald’s heeft bij het Gelredome een restaurantconcept ontworpen die is toegespitst op de 1,5-meter economie. Het prototype is een voorbeeld en aan verbetering onderhevig. ‘McDonald’s wil samen met haar Franchisenemers én horecavakgenoten het prototype verbeteren, om een opstart van alle zittende horeca mogelijk te maken: met elkaar, voor elkaar’, schrijft een woordvoerder.

De fastfoodketen heeft twee versies ontworpen die beide een blauwdruk zouden kunnen vormen voor het restaurant nieuwe stijl en te testen zijn in McDonald’s Gelredome. Bij ‘Take Out Plus’ bestellen gasten in het restaurant en kunnen ze de bestelling  in een speciaal ingerichte ruimte aan statafels nuttigen, in groepjes van maximaal drie personen. Bij ‘Dine In’ wordt de bestelling in het restaurant  aan tafel geserveerd, met behulp van een serveerwagen om een veilige afstand te houden tussen medewerkers en gasten. Daarnaast blijft de McDrive gewoon open.

Fun
De strenge anti-corona communicatie in de customer journey van de restaurants is daarnaast vriendelijker gemaakt voor gasten, of ‘fun’ in de woorden van McDonald’s. Arnhem GelreDome is het eerste McDrive restaurant waar McDonald’s ook Take Out introduceert. Deze service is volgens McDonald’s met name gericht op het helpen van gasten die het restaurant niet kunnen bezoeken via de McDrive, bijvoorbeeld fietsers of voetgangers.

Bron: Out.of.Home Shops