Winnaars Gfk Out of Home Formule Rapport bekend | Out of Home Shops

Winnaars Gfk Out of Home Formule Rapport bekend

NIEUWVEEN - De winnaars van het GfK Out of Home Formule Rapport 2019 zijn bekend. Eazie, Hutten, Brownies & Downies en Esso zijn verkozen tot beste in hun categorie. Zij ontvingen een trofee en grote bos bloemen uit handen van Rob van Tilborg, account executive Out of Home & Foodservice bij GfK.

Recente bezoekers beoordeelden hun bezoek aan de formules en hebben hun mening gegeven in een grootschalig online consumentenonderzoek. In de categorie Fastservice gaat Eazie er met de titel vandoor. Uit het onderzoek blijkt dat Eazie enorm wordt gewaardeerd vanwege het gemak, het heerlijke eten en hun focus op gezondheid. Mede-eigenaar Shengli Huang is trots op deze prijs. “Ik ben enorm vereerd dat we gewonnen hebben. Onze droom is om het concept steeds groter te maken. Dat lukt steeds meer. Eazie doet het goed bij de consument en deze prijs bewijst dat.” 

Eer
Cateraar Hutten is voor de vijfde keer winnaar in de categorie At Work. De consument waardeert Hutten om dezelfde redenen als Eazie. Omdat zij gezond eten, gemak en genieten eveneens voorop hebben staan en duidelijk uitdragen. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat Hutten het verschil maakt door de keuze voor vernieuwende producten en een wisselend assortiment. Business unit manager Business, Catering en Horeca, Gijsbert Bos, is super trots dat Hutten met de winst aan de haal gaat. “Het is een eer om de bokaal in ontvangst te nemen. Dat ons dit voor de vijfde keer lukt, hebben we aan de werkvloer te danken.”

Nieuwkomer
In de categorie Coffee & Lunch wint nieuwkomer Brownies & Downies voor de eerste keer de trofee. Voorheen had de formule te weinig vestigingen om deel te kunnen nemen maar zij zijn exponentieel gegroeid. Volgens de consument blinkt Brownies & Downies uit in maatschappelijke betrokkenheid en dat wordt gewaardeerd. Thijs Swinkels, oprichter en mede-eigenaar, waardeert de erkenning enorm. “We zijn begonnen in 2010. De weg naar succes was enorm lang met veel mooie momenten maar ook veel hobbels. We zien dit echt als een beloning voor ons harde werk.”  

Visitekaartje
De laatste winnaar in de categorie On the Move is Esso. Otto Nijdam, field marketing manager Europe & Afrika, is heel blij met de titel maar ziet dit vooral als een blijk van waardering voor de shop-exploiteurs. “Zij zijn het visitekaartje en werken elke dag keihard om klanten een warm welkom te geven. Gastvrijheid en vriendelijkheid staan bij hen hoog in het vaandel.”

Vetrekpunt
In het online consumentenonderzoek wordt de gasttevredenheid van bijna zeventig formules in beeld gebracht. GfK neemt als vertrekpunt voor dit onderzoek de 7 G’s (gemak, genieten, goedkoop, gastvrij, gezond, goed geweten en goed verhaal). Het onderzoeksbureau stelt dat gemak en genieten kernaspecten en basis voorwaarden zijn binnen de context van foodservice maar dat de echt toegevoegde waarde vaak zit in het uitblinken op één van de andere G’s.

Lees een uitgebreide sfeerrapportage over de prijsuitreiking aan de winnaars van de GfK Out of Home Formule Rapport 2019 en kom meer te weten over de winnaars in het augustusnummer van Out.of.Home Shops.

Bron: Out.of.Home Shops