Bidfood en AB InBev versterken samenwerking | Out of Home Shops

Bidfood en AB InBev versterken samenwerking

BREDA - Bidfood en AB InBev gaan intensiever samenwerken om bier en spijs in de horeca nog beter op de kaart te zetten. De groothandel en de brouwer ondertekenden daartoe een nieuwe samenwerkingsovereenkomst, met one-stop-shopping en duurzaamheid naast bier en spijs als andere centrale thema’s.

Als startschot voor de vernieuwde samenwerking stappen Bidfood en AB InBev in als partner van Dinner Train: een nieuw rijdend horeca-concept, deze week gelanceerd door Railpromo. Pieter Anciaux, horecadirecteur bij AB InBev: “Met de vernieuwde samenwerking kunnen we daarnaast nog beter inspelen op de trend one-stop-shopping en onze duurzaamheidsambities verder vorm geven. Zo willen we dat in 2025 100 procent van onze aangekochte energie uit hernieuwbare bronnen komt, die lijn trekken we door naar transport. Onze partner Bidfood zet vol in op elektrisch transport, dus hiermee zetten we grote stappen op weg naar minimalisatie van onze CO2 footprint.”

Dick Slootweg, algemeen directeur bij Bidfood: “Bidfood maakt een forse groei in de horeca door en met de vernieuwde samenwerking met AB InBev willen we deze groei een extra impuls geven. We zijn enorm trots op de lancering van de Dinner Train, aangezien we daarmee samen nog meer consumenten kunnen enthousiasmeren voor bier en spijs. Er gaan zeker meer gezamenlijke initiatieven volgen.”

Bron: Out.of.Home Shops