Broodzaak lanceert koffie to go-abonnement

AMSTERDAM – Broodzaak, de broodjesketen die door HMSHost in de NS-stations wordt geëxploiteerd, lanceert het ‘Koppie Koppie koffieabonnement’. Op 18 verschillende NS-stations door heel Nederland kunnen reizigers een koffie to go-abonnement afsluiten. Het kost 20 euro per maand en daarvoor kunnen abonnees vijf warme dranken per dag krijgen, bij alle Broodzaak-locaties.

Wekelijks worden er gemiddeld 405.000 koppen koffie verkocht op Nederlandse treinstations, laat HMSHost weten. Volgens de cateraar drinkt dan ook 80 procent van de Nederlanders dagelijks een vers kopje koffie. Daarop speelt het bedrijf in met het koffieabonnement, waarbij klanten kunnen kiezen uit een uitgebreid assortiment van warme dranken, zoals koffie, verse muntthee en latte macchiato. De warme drank kan telkens worden gecombineerd met één extra product: plantaardige melk, een extra shot espresso of koffiesiroop. Door het laten scannen van hun QR-code kunnen klanten tot vijf keer per dag, met een tussenpoos van 30 minuten per keer, een warme drank bij Broodzaak bestellen. Het is mogelijk om een eigen herbruikbare beker te gebruiken. HMSHost heeft becijferd dat klanten met dit abonnement ruim 300 euro per maand kunnen besparen.

Loyaliteit
Managing director bij HMSHost Nederland Ronald Loendersloot heeft het trucje in Engeland afgekeken: “We hebben gezien dat dit concept al bijna twee jaar een groot succes is in het Verenigd Koninkrijk en we zijn trots om dit te introduceren op de Nederlandse markt. Het koffieabonnement erkent de loyaliteit van terugkerende reizigers en koffieliefhebbers en levert hen een flinke besparing op.”

Bron: Out.of.Home Shops