Eazie-directeur overtuigd van groeistrategie | Out of Home Shops

‘Fastserviceformule heeft ondernemerschap nodig’

Eazie-directeur overtuigd van groeistrategie

AMSTERDAM - Eazie is er klaar voor om naast de huidige restaurants ook bezorg- en afhaallocaties te starten. De fastserviceformule heeft begin november de eerste stationslocatie geopend in Tilburg. “Deze locatie sluit aan bij de wensen van Eazie, omdat we ons altijd al richten op een snelle, gezonde en lekkere maaltijd die binnen 7 minuten klaar is. Dat is perfect voor op het station.”

Dat vertelt Eazie-directeur Rob Wolfs aan Out.of.Home Shops. “We zijn druk bezig met de expansie van de formule, waarbij we volgend jaar gaan groeien naar maar liefst dertig locaties”, vervolgt Wolfs zijn verhaal. “We zien een tendens waarbij consumenten niet alleen in restaurants voor kwaliteit gaan, maar ook thuis. Halverwege 2019 lanceren we een online platform waarmee klanten hun maaltijd volledig naar eigen wens kunnen samenstellen. Een specifieke saus? Rijst of noedels? Een ander soort vlees? We maken het mogelijk om een maaltijd te customizen naar eigen smaak met een Aziatische twist.” Wolfs heeft hoge verwachtingen van de eerste stationslocatie van Eazie in Tilburg, waarvoor de formule is benaderd door de NS. “In de eerste weken hebben we gezien dat de verkopen goed gaan. Het station wordt nog verbouwd. Ik verwacht dat de bezoekersstromen pas echt op gang komen als deze verbouwing is afgerond.” De directeur sluit niet uit dat op termijn meer stationslocaties worden geopend.

Bezorging
Thuisbezorging door Eazie is al mogelijk, maar dat is volgens Wolfs niet voldoende om in alle wensen van de consument te voorzien. “Onze groeistrategie is dan ook om fantastische restaurants neer te zetten in de binnenstad en daar omheen nog bezorg- en afhaallocaties op te zetten. 20 procent van de totale omzet wordt behaald door bezorging. Op deze groeifactor gaan we komend jaar sterker inzetten”, legt de directeur van de horecaformule uit. Consumenten kunnen hun maaltijden via de eigen website van Eazie en Thuisbezorgd.nl bestellen. “Met elektrische fietsen worden de bestellingen aan huis bezorgd. Dat doen we zelf, omdat we daarmee de kwaliteit van het product en de dienstverlening kunnen controleren. We willen het enthousiasme en de service van een medewerker in het restaurant ook aan de deur bij de klant.”

Snelle uitrol
Het in 2004 opgerichte Eazie heeft tot 2015 twaalf vestigingen geopend in de grote steden. Het doel van deze geleidelijke expansie was om de markt beter te leren kennen en de formule te optimaliseren, zo verduidelijkt Wolfs. De afgelopen drie jaar is de formule actief bezig geweest met een snelle uitrol. “We waren in 2015 pas echt klaar voor uitbreiding en konden het ons toen ook veroorloven om de grote steden te ontglippen. We behalen per jaar tot 10 procent like-for-like omzetplus en dat blijft ook de verwachting voor de komende jaren”, vertelt Wolfs. “Eazie is echt onderscheidend vanwege de unieke ‘create your own’-mogelijkheid en omdat al onze healthy maaltijden on the spot worden bereid.”

Van de huidige eenentwintig vestigingen in 2018 heeft Eazie er drie in eigen beheer om nieuwe producten en innovaties te testen. “De overige locaties worden gerund door franchisers, omdat onze voorkeur daarnaar uitgaat. Ondernemers maken het verschil door hun lokale betrokkenheid. Een fastserviceformule als Eazie heeft het ondernemerschap nodig om succesvol te zijn.”

Bron: Out.of.Home Shops