Horeca

FHC viert zilveren jubileum

NIEUW VENNEP - FHC Formulebeheer viert deze week het zilveren jubileum van de franchiseorganisatie en daarmee ook van de formule Family gevierd met de lancering van vijf, door kok Pierre Wind ontwikkelde, recepten.

Lisa van der Linden |

Begin dit jaar kwamen Pierre Wind, Family-ondernemer Janine van der Meij, Ronald Hemsing van GoodLife Foods en Chantal van der Meer en Joeri Nakken van FHC Formulebeheer, het formulehuis achter Family, samen. Zij proefden de gerechten van de kok stuk voor stuk en beoordeelden ze op smaak, maar ook haalbaarheid. De gerechten moesten lekker zijn, maar ook gemakkelijk kunnen worden bereid. Dat laat FHC Formulebeheer weten. De test begon bij de frikandel. Speciaal voor Family maakte Goodlife Foods samples van de gekozen smaken: pesto en truffel. Na uitvoerig proeven was de keuze duidelijk: het werd de pestofrikandel.

Andere bijzondere gerechten kwamen vervolgens voorbij, aldus het formulehuis. “Niet alleen de frikandel zat in mijn hoofd. Ik had altijd al een menukaart vol ideeën voor als ik mijn eigen snackbar zou hebben”, zegt Pierre Wind. “Het moet een beetje gek, maar vooral erg lekker” De gouden burger, schudfriet, Famsalon en knettersalade passeerden de revue. De gerechten staan per 1 april op de kaart van diverse Family vestigingen.

Bron: Out.of.Home Shops

 

pierre-wind-famsalon.jpg