FSIN Excellence Award voor game-changer Jumbo Foodmarkt | Out of Home Shops

FSIN Excellence Award voor game-changer Jumbo Foodmarkt

EDE – Jumbo Foodmarkt en The Seafood Bar hebben woensdag de FSIN Excellence Award in ontvangst genomen. Zij ontvingen de onderscheiding tijdens het FSIN Food-500 congres in het Spant! In Bussem.

De FSIN Excellence Award is een nieuwe prestigieuze juryprijs voor een formule die op de een of andere manier baanbrekend is voor een nieuwe kijk op de verkoop van voedings- en genotmiddelen aan de consument. De jury bestaat onder meer uit Walter Seib, ceo van HMSHost, Erwin Binneveld ceo van Spar University, Jan-Willem Grievink, ceo bij het FSIN en Gerard Koning, CCO bij Coop. Dit eerste jaar zijn er twee prijzen toegekend door de jury. Omdat ze hebben geconstateerd dat er een horeca/speciaalzaak-concept is dat deze erkenning verdient (The Seafood Bar) en ook een supermarkt concept (Jumbo Foodmarkt).

Game-changer
Jumbo Foodmarkt is volgens de jury een game-changer voor het aloude fenomeen supermarkt. “Het is het eerste concept dat bewezen heeft dat je een verssupermarkt volledig en geïntegreerd kunt combineren met horeca. Door een ultieme versbeleving te creëren op de winkelvloer met heel veel kookambacht en horecaelementen is Jumbo een steen in de vijver voor de supermarktbranche aan het worden. De Foodmarkt heeft het verwachtingspatroon van de supermarkt op een veel hoger niveau gebracht. Andere klassieke supermarktmodellen zullen de komende jaren reageren en daarmee de klassieke supermarktwereld in een nieuwe richting duwen”, zo luidt het juryrapport.
De Seafood Bar is in de prijzen gevallen, omdat het unieke concept in combinatie met de eigentijdse inrichting aantrekkelijk werkt op de consument. De jury: “De familie De Visscher laat zien hoe je liefde voor het product en liefde voor de gast (klant) tot een attractieve winstgevende formule kunt uitbouwen waar medewerkers met plezier hun werk doen en waar de gasten een geweldige ervaring hebben. Er zijn talloze onderdelen van deze formule die leerzaam zijn voor de hele sector: het inkoopbeleid, de inzet van sociale platforms, de inrichting van de restaurants, inclusief keukens en de efficiency en gastvriendelijkheid van het totale proces.”

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops