Onderweg

Horeca

Fabrikanten

Horeca zorgt voor impuls langs de weg

AMSTERDAM – Tankshops volstaan al lang niet meer met alleen de verkoop van Marsen en koffie. Veel shops veranderen in ware horecalocaties waar reizigers vers belegde broodjes, hamburgermenu’s, gegrilde kippen en vers gemaakte soep kunnen krijgen. Reden voor de Horecava om ook deze doelgroep meer aan te spreken.

Op de openingsdag konden bezoekers ervoor kiezen om het programma van Convenience Connected (samenwerking tussen GfK, IRI en Orange Peak Company) te volgen. “Gemak en genieten, daar draait het om. Zowel binnen petrol als in travel en urban. Daar zijn consumenten naar op zoek. Tankshops spelen daar ook steeds duidelijker op in. De tankshop wordt ook veel meer een bestemming, waar consumenten kwalitatief eten verwachten, tanken doen we steeds minder. Dus de tankshop word een echte destination”, zegt Zouhair Kharkhour, business development manager out-of-home bij GfK namens Convenience Connected. Kharkour nam de aanwezigen mee in de ontwikkelingen die van invloed zijn op de consument en de locaties waar deze eten haalt. Denk aan duurzaamheid.

BETA
De organisatie van het middagprogramma was in handen van BETA. Hierin vertelde de bekende petrolondernemer Ewout Klok over zijn unieke manier van ondernemen. Zo kan de biefstuk van de Hoogevener ook thuis worden afgeleverd. Lekker bij klok heeft namelijk een goed lopende deal met Thuisbezorgd.nl. Heel iets anders dan brandstof tanken. Ook Lekkerland kwam in de middag aan het woord over de uitdagingen van de nieuwe horecalocaties langs de weg.

Trendtour
Het blijft niet bij deze presentaties. Convenience heeft een volledig eigen plek gekregen tijdens deze Horecava. Het InnovationLAB is onderverdeeld in verschillende werelden en een daarvan is High Traffic/Convenience. Hierin presenteert Lekkerland z’n labstore en kunnen bezoekers een rondleiding krijgen van HTC AdviesAnne van Muijen, adviseur HTC Advies: “Wij nemen bezoekers mee langs de verschillende werelden en laten zien hoe trends toegepast worden. Daarbij inspireren we bezoekers na te gaan welke van deze trends hun eigen organisatie versterken. Zo prikkelen we hun eigen innovatievermogen.”

Het InnovationLAB is nog de gehele Horecava te bezoeken in hal 1.

20190107_12075101.jpg