Horecava: Van vegavlammetjes tot wrap’n roll-pizza’s | Out of Home Shops

Streetfood en vegaproducten veelvuldig terug te zien in Amsterdam

Horecava: Van vegavlammetjes tot wrap’n roll-pizza’s

(HORECAVA) AMSTERDAM – Vega- en veganproducten met uitgesproken smaken, streetfoodspecialiteiten en premium lekkernijen voor on the go voeren de boventoon op de Horecava 2019. Out.of.Home Shops sprak met diverse Nederlandse producenten en vroeg hen naar hun belangrijkste noviteiten voor de out-of-homemarkt.

Pure Ingredients is een van de fabrikanten op de Horecava die tegemoet komt aan de toenemende vraag naar gemakkelijk te bereiden convenienceproducten en streetfoodspecialiteiten. Na de succesvolle lancering en uitrol van Lekker&Anders in de supermarkt vanaf 2015, wil Pure Ingredients op de beurs ontdekken in welke foodservicesegmenten de meeste vraag is naar de streetfood- en Wrap ’n Roll-pizza’s onder dit label. “Met Lekker&Anders trekken we veel nieuwe bezoekers uit de foodservicewereld naar onze stand”, vertelt René Wokke, marketingmanager van Pure Ingredients. “In voorgaande jaren presenteerden we ons op de Horecava met het merk Mekkafood. Hierop kwamen vooral halalklanten af. Met de Wrap’n Roll- en Streetfoodpizza’s van Lekker&Anders spreken we een veel bredere doelgroep aan. We introduceren deze pizza’s vanuit een grote en opvallende Lekker&Anders-foodtruck, die we op diverse out-of-homelocaties gaan aanzetten.”
Met trendy streetfoodpizza’s speelt Pure Ingredients volgens Wokke in op de toenemende vraag naar streetfood dat is geïnspireerd op smaken uit de hele wereld. “Met het Wrap ’n Roll-concept van Lekker&Anders bieden we vier varianten op onze bekende Turkse Pizza, die op verschillende manieren kunnen worden belegd en snel kunnen worden geserveerd aan de eindconsument.”

Vegamix
Buitenhuis Snacks heeft nadrukkelijk oog voor de vegatrend op snackgebied. Naast de nieuwe Angus-en Old Amsterdam-bitterballen lanceert de producent namelijk de Buitenhuis Vegamix. Deze vegamix kan volgens directeur marketing & sales Marco van der Laan rekenen op veel interesse van bezoekers. “Zij zijn zeer positief verrast door de uitgesproken smaken van onze vegasnacks”, benadrukt Van der Laan. “De in een handige mixdoos verpakte mix bestaat uit 48 snacks van elk 20 gram. We bieden vijf smakelijke varianten met groenten: de paprika-triobal, de curry-pompoenbal, vurige wortel, de röstibal en de risotto-mozzarellabal. Onze met Angusbeef bereide bitterballen zijn erg mals en vol van smaak dankzij een uitstekende ragout. De krokante kaasbitterballen met de pittige, lichtzoete smaak van Old Amsterdam zijn ideaal voor op de borrelkaart.”

Vlammetjes Veggie
Vlammetjes Veggie zijn de nieuwste innovatie die Topking onder de aandacht brengt in Amsterdam. Dit zijn vegetarische miniloempiaatjes met een vulling van gekruid sojagehakt, boekweit en quinoa. Op de Topking-stand kunnen bezoekers niet alleen de pittige smaak van deze loempiaatjes proeven, maar ook de nieuwste Old Amsterdam-variant van de bekende KaasTengels aan een smaaktest onderwerpen. “Zowel de KaasTengels Old Amsterdam als de Vlammetjes Veggie zijn sinds 7 januari verkrijgbaar bij diverse grossiers”, zegt Huong Bui, trade marketeer van Topking. “Daarnaast zijn de verpakkingen van de productrange Vlammetjes en KaasTengels vernieuwd. Bovendien hebben de KaasTengels Jonge Kaas een verbeterde receptuur. Deze zijn nu gevuld met vegetarische jonge kaas. Hiermee spelen we in op de nieuwste ontwikkelingen in vegan en premium producten.”

Pittiger eten
Go-Tan speelt op de Horecava in op de trend naar steeds pittiger eten. Talloze bezoekers proeven op de kleurrijke stand van Go-Tan een frietje met de pittige Sriracha hot chilli sauce en mayonaise. Met deze twee sauzen kunnen foodserviceklanten volgens de producent zelf bepalen hoe pittig zij hun eten en gerechten maken. Go-Tan benadrukt dat de Sriracha hot chilli sauce ook een goede basis vormt voor een broodje pittige kip, miniloempia’s of een broodje hamburger. Naast deze nieuwe saus zet Go-Tan ook de Original Chilli Sauce en de twee barbecuesauzen Sweet Chilli en Korean in de schijnwerpers.

Portie Rijsttafel
In een stand die wat groter is dan tijdens de voorgaande Horecava-editie heeft ook Oma Bobs Snacks een noviteit in petto. In een gloednieuwe, rode verpakking lanceert de ambachtelijke snackproducent uit Aalsmeer Portie Rijsttafel. “Deze rijststafel bestaat uit vier verschillende, kwalitatief hoogstaande snacks met een oosters tintje in een combiverpakking”, verduidelijkt Chris Wijhenke, accountmanager van Oma Bobs. “Dit zijn kipsaté-minicroquetten, rendang minicroquetten, mini-nasischijfjes en mini Indische frikandellen. Veel bezoekers van onze stand worden getriggerd door de opvallende naam Portie Rijsttafel en zijn na het proeven van de snacks erg enthousiast over de uitgesproken smaak. Ze vinden het heel wat anders, beter en lekkerder dan een traditionele bittergarnituur. Buiten de Portie Rijsttafel introduceren we ook een bijbehorende lichtpittige Sambal bij-saus. Deze saus met één pepertje is verschrikkelijk lekker.”

Culinaire sauzen

Remia begeeft zich steeds meer op de markt van culinaire sauzen. De belangrijkste blikvanger op de Horecava-stand van de producent is het merk C’est Ça. Onder dit merk presenteert Remia naar eigen zeggen een nieuwe generatie culinaire basissauzen en kant-en-klare sauzen voor foodserviceprofessionals. “Met deze sauzen spelen we niet alleen in op de sterk toenemende behoefte aan gemaksoplossingen in de professionele keuken, maar ook op actuele duurzaamheidstrends”, verduidelijkt Geor Schuurman, marketingmanager foodservice van Remia. “Zo zijn onze sauzen allergenenvrij en volledig plantaardig. Desondanks hebben deze sauzen, dankzij een uitgekiende toepassing van umami gewonnen uit groenten en paddenstoelen, een uitgesproken smaak. De smaakbeleving hiervan is vergelijkbaar met een traditioneel getrokken fond.”
Remia biedt de C’est Ça-sauzen in vier varianten: een witte basissaus, een bruine basissaus, champignonsaus en pepersaus. “Dankzij een uniek pasteurisatieproces zijn ze vol en romig van smaak en toch lang houdbaar”, benadrukt Schuurman. “De sauzen kunnen maximaal drie dagen buiten de koeling worden bewaard. Ze hebben een hersluitbare verpakking, waardoor alle resterende sausrestjes kunnen worden gebruikt. Zo wordt derving tot een minimum beperkt.”

Bron: Out.of.Home Shops