ISS Facility Services scoort op diversiteit en inclusie

DE MEERN – ISS Nederland heeft de hoogste trede op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) behaald, waarmee het bedrijf zich mag rekenen tot de 10 procent best presterende op het gebied van diversiteit en inclusie in Nederland. Dat laat de cateraar weten in een persbericht.

De Prestatieladder Socialer Ondernemen is een door TNO ontwikkeld kwaliteitskeurmerk, dat inzicht moet geven in de mate waarin organisaties meer dan gemiddeld sociaal ondernemen. PSO richt zich vooral op mensen met een grotere afstand tot de arbeidsmarkt en ISS geeft bij monde van Robert Oosting, head of diversity & inclusion en manager sourcing bij ISS Facility Services, aan daar wereldwijd al toonaangevend beleid in te voeren. In Nederland richt ISS zich voornamelijk op mensen die vallen onder de participatiewet (die een zichtbare of onzichtbare beperking hebben), jongeren die leerondersteuning nodig hebben, mensen die uit een langdurige bijstandssituatie komen en statushouders en vluchtelingen die mogen werken in Nederland. In het persbericht wordt echter gesteld dat het diversiteit- en inclusiebeleid verder gaat dan dat en dat ISS ‘zich richt op meerdere dimensies van diversiteit, zoals generaties en leeftijden, cultuur en etnische diversiteit, abilities, gender balance en pride’. Volgens Oosting is ISS druk bezig daar verder beleid op te voeren en hij verwacht hier in de komende jaren ‘mooie ontwikkelingen in te kunnen maken’.

In dienst houden
Het keurmerk is niet eeuwig geldend; ISS zal iedere twee jaar opnieuw moeten worden beoordeeld. “We zijn natuurlijk enorm trots op het behalen van trede 3, maar in de toekomst moeten we voor PSO zorgen dat we op deze positie blijven en daar bereiden we ons nu al op voor”, zegt Oosting hierover. Dat betekent volgens hem ook: ‘mensen vanuit de doelgroep in dienst nemen en in dienst houden’. Tenslotte stelt hij: “Uiteraard is dit PSO-keurmerk ook zeer interessant in commerciële trajecten en ook voor de werving van nieuwe medewerkers. Steeds meer bedrijven willen zakendoen met en steeds meer mensen willen werken bij bedrijven die zich hard maken voor diversiteit, inclusie en duurzaamheid!”

Bron: Out.of.Home Shops